tirsdag den 29. december 2009

Mandagstema-VINTERLAND

Jeg kørte skam ud og kikkede på mit helt eget vinterland.

Der er ikke meget traditionel vinterland over det, i disse dage.

Det blæser en varm vind fra øst. De har lovet hård kuling, sne, slud og ikke særlig traditionelle grønlandske vinterdage de første dage i det nye år.

Vinden lige nu fejer al løs sne væk fra fjeldene og vejene.

Tilbage ligger den hårdt-trampede sne tilbage og som er glat som is og hård som sten.

Næ!

Sydpå har de vintervejr.

Vintervejr a’la Disney og norske postkort.

Du kan se dem her.

Jeg nægter at vise vores sølle vinterland frem lige nu og har rodet lidt rund i arkivet for at finde et, som jeg synes burde være aktuelt heroppe, sådan lige nukutterisørøg

Hvis det stod til mig ville der være sne, sol, højst –10 grader og mulighed for at få jollen i vandet. Sådan ca er der i april/maj måned heroppe, hvor jeg kan komme med på hundeslæde uden at fryser fingre og tæer halvvejs af.

velkomsthilsen

Jeg vælger dette billede fra oktober, hvor der var koldt og vinteren var ny.

oktobersol

Jeg kan selv godt lide dette billede pga farverne og den lette fygning over de sne-blanke veje.

Du kan som sagt, se andre vinterlands-billeder herMandagstemaknapp

7 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, men oj det så skikkelig kaldt ut! :o) Likte spesielt godt det første bildet hvor du ser frostrøyken over vannet.

    SvarSlet
  2. Fantastiske billeder. Det er en fornøjelse at kigge på dem.
    Tillykke med din fotoramme julegave.
    Jeg læste en lille sjov artikel om digitale billeder. 13% af dem, der tager digitale billeder har en elektronisk billedramme, som står i fællesrum som køkken og stue. Men 9,7% har rammen stående i soveværelset...... i Nordsjælland er det endda flere, der har rammen i soveværelset. ;-) Det er da sjovt! Men selvfølgelig er det hyggeligt at falde i søvn og vågne op til sine billeder (når det er lyst - om vinteren er det vel ligemeget?)
    Jeg kan godt forstå, du er glad for gaven. Det er en dejlig måde at få set billederne på

    SvarSlet
  3. Cathrin.. det ser altid godt ud, når sørøgen bølger mystisk på havet... og så er der vitterligt også koldt.Jeg kan også selv ret godt lide det billede med kutteren i sørøgen, så tak skal du have

    Bettys blog.. jeg havde end ikke overvejet at sætte min digitale billederamme i soveværelset, men jo, det er da nok meget hyggeligt at vågne op til sine billeder. Det betyder forøvrigt ikke noget om der er mørkt eller ej, for der er jo lys i, ligesom en computer/tv-skærm. Min digitale billedramme står inde i stuen/køkken (vores stue og køkken er udi et, i et hyggehjørne, så det er synligt for alle hele tiden.

    SvarSlet
  4. Du kan bare det der. Vildt flot. Jeg fascineres af kuttere på vej....

    SvarSlet
  5. Tak Rimkoger. Det er også fascinerende, når havet ryger på den måde.

    SvarSlet
  6. Nydelige bilder du presenterer her. Hadde tenkt å skrive at det siste bilde var helt vidunderlig, men klarte ikke å bestemme meg. Alle sammen bergtok meg. Vi har heldigvis sne og mange kuldegrader her i Sydnorge nå.
    Ha en flott dag!

    SvarSlet
  7. Synd att ni inte har riktigt vinterväder, men dina bilder är enastående vackra!!!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.