søndag den 13. december 2009

Travle børn

Vi har travlt fordi vores piger har travlt.

Vi har travlt fordi vores piger har så mange interesser.

Så gør det ikke noget, at vi har travlt, for tænk, hvis de ingen interesser havde eller tænk, hvis vi ikke gad eller orkede, at se dem vise deres interesser frem.

Hvert år uddeler kommunen nogle medaljer for de medaljer, som de har indbragt under Grønlandsmesterskaberne.

En slags dobbel-op.

Når disse medaljer bliver årets idrætsmand/kvinde også kåret, ligesom årets talent og årets klub/leder ligeledes bliver valgt.

Det hele bliver sløjfet sammen med mad og underholdning, hvor en komiker fik latteren lokket frem, bordtennisklubbens meget lovende talent spillede en opvisnings-kamp mod landstræneren og ikke mindst, hvor inuit-games, hvor rå muskelkræfter bliver afprøvet og forfinede teknikker, blev demonstreret.

inuitgames

Normalt plejer dette arrangement at ligge mellem jul og nytår, men i år skal hal-inspektøren giftes og arrangementet blev derfor flyttet (ret mig, hvis jeg tager fejl, at det er årsagen)

Sisimiut Taekwon-do klub skulle naturligvis op og hente deres medajler og pigerne skulle bagefter sammen med Lars og Jonathan vise både tul og selvforsvar, brække brædder og vise deres kunnen.

De var SÅ dygtige og jeg behøver vel ikke tilføje, at de fik et stort bifald og mor her var SÅ stolt?!

medaljehøst

I dag skulle Laura gå Lucia-optog med pigerne fra skolen på Taseralik.

6

En tradition som er forholdsvis ny, men allerede godt indarbejdet.

5Efter Lucia-optoget skulle musikskolen give nogle numre henholdsvis med blæseinstrumenter og uden.

Hvis koret havde været på 250 øvede og meget, meget erfarne korsangere med en røst, der der alene kunne løfte taget på en idrætshal, kunne blæseinstrumenterne måske kunne retfærdiggøres, men i dag druknede den spæde sang i hornmusikken.

Måske det kunne arrangeres anderledes næste gang, så både sang og blæsebælgene kommer til hver deres ret?

Jeg kan jo håbe og bede.

Både før, under 2

og efter var der juletoner fra klaveret, som bidrog med hyggelig stemning.

8

P.S På Taseralik / i kulturhuset står denne gamle Vespa, som led i en anden udstilling.

Jeg har lidt svært ved at stå for den og jeg er ikke et sekund tvivl om, at der er blevet kørt mange gode og spændende ture på den.3

Det vil ikke være nogen underdrivelse, at sige, at den trænger til mere end almindelig kærlighed og rød maling?!

forfra

forhjul

sæde

   Alt i alt en weekend, der har budt på mere end det sædvanlig.

3 kommentarer:

  1. Godtnok skal halinspektøren giftes, men det er idrætskonsulenten, der også blev gift i november, der skal på en "bryllup/juleferie til Kangaamiut, derfor dette event i lørdags.
    KH mor

    SvarSlet
  2. Da jeg så den knallert, kommer jeg til at tænke på, helt tilbage til 1981. Vores værge, i Kollegiet 3 Ernutaaraq og Ungaaq, har en knallert lige magen til på billedet..Og jeg kan lige se dem, som igår..Sjovt!

    SvarSlet
  3. Nå men det var da noget med indtræden i ægteskabelig status, så helt misforstået havde jeg ikke.
    Den Vespa er da bare for sej, og jeg gad godt drøne rundt på sådan een en varm sommerdag på de jydske landeveje, men det kræver, har jeg hørt, motorcykelkørekort og det kan jeg ikke lige hive frem.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.