lørdag den 4. april 2009

(Overbe-) gavet

I går aftes, mens vi allesammen gik, og gjorde klar, forberedte og glædede os, kom min far med en ny stiftblyant, som han havde lavet til mig. Den er lavet i rensdyr-tak, og efter min mening den flotteste indtil nu, som han har lavet. Billedet yder den slet, slet ikke retfærdighed. Den er bare SÅ flot. Til de nysgerrige, kan jeg fortælle, at skulle man købe den i en butik, måtte man nok slippe omkring 1500-1800 dkk. så det er en værdifuld gave på mere end een måde. Hvad der gik af min mor, ved jeg ikke rigtig, men hun fik pludseligt oprydningsflip i sine smykker (eller måske var det planlagt?) for hun kom med en ring, som jeg alle dage har syntes var meget smuk. Det er en ring, som hun fik af min far til sin 25 års fødselsdag for efterhånden en del år siden, og hun har ikke kunnet passe den længe. Den er en anelse for stor til mig, men den holdes på plads af min vielsesring.

Den er bare så smuk. Når jeg har den på kan den minde mig om, at mine forældre engang var unge, at ægte skønhed ikke sådan lige forgår, og at jeg fik den af min mor dagen før Lenas bryllup. Den gamle alias min far, har efterhånden fået produceret en del kuglepenne og stiftblyanter i rensdyrtak, og vi forestiller os, at når mine T-shirts er færdige, hvilket de kan være på et øjeblik, så stiller jeg mig op nede ved havnen til sommer med et lille bord og sælger af familiens produktioner.. hæ, se det lige for dig.. Her er et udvalg af min fars foreløbige produktioner. Dem skal jeg nok kunne få solgt til de rige amerikanske og tyske turister, der nærmest flytter ind i byen hver sommer.

2 kommentarer:

  1. Hils din far og sig, at de er fantastisk smukke! Og også en smuk ring, der jo bliver endnu smukkere pga. minderne. Rigtig god dag og tillykke til brudeparret.

    SvarSlet
  2. Kære Dorthe,
    hjertelig tillykke med din søster's bryllupsdag! Her i DK er det mest fantastiske forårsvejr, det må være Danmarks tilykke til brudeparret!
    Flotte, flotte ting din far laver, og jeg er ikke i tvivl....de skal nok blive solgt.
    Venligst,
    Lona

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.