søndag den 26. april 2009

Altanhygge

Overalt i blog-land, vises der terasser, der gøres klar. Blomster, der købes ind og hyggelige hjørner, hvor træernes grene, blomstrer lyserødt og hække, der grønnes. Hmmm.. lidt kan vel også gøre det? Et falmet 30 år gammelt vattæppe med blå blomster,altanhygge et par pil-grene og et uldtæppe at lægge over benene, så er vi kørende med varm te på termokanden og udsigt over sne, bænk der smelter i den varme sol, der bliver reflekteret skarpt, så fregnerne lynhurtigt indfinder sig på næsen.

11 kommentarer:

  1. Dortheivalo, alting i sit eget tempo. Hos jer er foråret jo også kommet. Det ser bare anderledes ud, end det gør hernede hos os.

    Dit hjørne ser skønt ud :-)

    SvarSlet
  2. Taii taanna vattæpperalak-æææh. Den har godt nok overlevet mange ture alle mulige steder hen. Alle de både den har boet i. Var det ikke oprindeligt en sovepose. Husker den som om at der var lynlås i. Hvis det vattæppe kunne tale, så havde den nok mange gode historier at fortælle..... Men det ser fint og hyggeligt ud på altanen.

    SvarSlet
  3. Jeg gad altså godt at sidde hjemme hos farmor og se græsset gro, dufte citrontimianen, der voksede op af mulden, og mærke den danske sol på hagen, men Liselotte; du har ret: hver ting til sin tid, (selvom jeg er ved at være lidt utålmodig) Hæ.. det vattæpppe er nemlig uopslideligt, og gad vide hvor det havner henne, når det ikke bor hos os længere? Det kunne fortælle mange, lange og sikkert spændende historier. Lynlåsen er forlængst gået i stykker og det bliver ikke ordnet mens det bor hos os ;-)

    SvarSlet
  4. Et anderledes, men meget smukt forår I har hos jer. Sikke en udsigt du kan glæde dig over :-)

    SvarSlet
  5. Neeeej, udsigten klager jeg skam ikke over, men et par træer på altanen og citrontimin i altankasser og og og, men man kan jo (heldigvis) ikke få alt. Jeg klager ikke.. næsten ikke :-)

    SvarSlet
  6. Jeg synes dit havehjørne ser meget dejligt og grønlandsk ud og ens have skal jo netop afspejle det sted man bor. Det ser altså underligt ud med kinesiske, italienske eller japanske haver i Danmark. Vi har en anden havekkultur vi skal værne om, men jeg synes vi skal lade os inspirere og så plante noget, der passer til vores klima og ikke et eller andet eksotisk. Det står alligevel og ser mærkeligt ud og kan ikke rigtigt gro, mens de ting, der hører hjemme i naturen og i det land man nu er i, gror smukt og dejlig. Derfor er det jo goså helt rigtigt at du har en pil på terassen.

    SvarSlet
  7. Dudi! Vi kaldte tæppet " "storblomstret" -det var det eneste, vi kunne købe engang, far skulle på rensdyrjagt første gang, og han var blevet mobbet p.gr.a.tæppets udseende.

    SvarSlet
  8. Hahaha.. jeg kan høre det for mig...en rensdyrjæger i en storblomstret sovepose! Det er da heller ikke særligt hverken sejt eller maskulint.

    SvarSlet
  9. Hold da helt kæft hvor er det pinligt. Hardy på rensdyrjagt med en blomstret sovepose....Jeg ser nogle billeder for mig som jeg helst vil være fri for...
    Kan man melde sig ud af familien?

    SvarSlet
  10. Det var da en festlig historie om det vattæppe, og Hardy
    farmors citrontimian og gule roser glæder sig også til sommer.
    Og der er indkøbt en ananassalvie, som jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til , men den dufter bare så dejligt, der blev også indkøbt duftgeranium og duftpelargonie, og det er blevet fragtet fra København til Hvalpsund, kan du se farfar da jeg kommer med 3 planter, der skal være i en i forvejen overfyldt bil? nå.-han tog det nu meget pænt.

    SvarSlet
  11. Nu mangler vi bare lidt sol!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.