onsdag den 4. marts 2009

Næste gang!

I går morges, mens jeg smurte dagens madpakker, kunne jeg ud af køkkenvinduet se to af de fire heste. De hygger sig rigtigt og jeg hygger med. Jeg synes at det er hyggeligt, at de sådan går sig ture rundt i byen, og i morges stod de nede ved Jans hunde. Nogle af hundene var nysgerrige, men forholdt sig fuldstændigt roligt. Hvalpen, som ikke har stiftet bekendtskab med hestene endnu, stod og galpede for at få deres opmærksomhed. Desværre var jeg sent på den, så jeg havde ikke tid til at stoppe op og fotografere dem, så I kunne se, hvor hyggeligt det så ud. Alle i byen ved, hvor de heste hører til og de løber tilsyneladende ikke længere væk end at de kommer tilbage igen, hvor de hører hjemme. For et stykke tid siden, stod de oppe ved en af byens bagere og rodede i containeren. Der lå nok kage, brød og andre godter i containeren, som fristede. I dag var Laura ude og besøge en ven, og jeg havde ellers besluttet mig for at jeg ikke gad at kikke efter ørnen i dag. Sådan lidt i trods! Så den kunne lære det! Men næsten ude ved lufthavnen, langt langt oppe på fjeldtoppen kunne jeg se en lille ræv, der sad og kikkede ned på mig. Jeg var en smule i tvivl først, men fik sat zoom-objektivet på kameraet, og kunne konstatere at min anelse var rigtig. Den blev fotograferet, selvom det nok kun er mig, der kan se at det vitterligt er en lille mørkebrun polarræv. Kan du se den? Halvvejs tilbage kom ørnen så med langsomme, majestætiske vingeslag. Godt, jeg stadig havde zoom-objektivet på, for ellers havde det da kun været en lille sort prik, som kunne forvekslet med et støvkorn. Næste gang! Næste gang! Ja, næste gang flyver den lige over mit hoved og sætter sig et par meter foran mig, så jeg i fred og ro kan fotografere den, studere den og beundre den. Næste gang! Apropos fotografering, så er jeg igang med at strikke en handske-luffe, hvor der er tommelfinger, pegefinger og de resterende tre finger får en "luffe". De ser spøjse ud, men den første jeg har strikket fungerer efter hensigten. Nu overvejer jeg, om jeg skal være gennemført, og lave venstre "vansken" (vante/handske) som en luffe, for der har jeg ikke brug for mine fingre, hverken når jeg skyder med Nikon eller den Tikka, som jeg har fået af min far for nylig (Tikka=et gevær med to løb, hvor overløbet er en kal. 12 og nederen er kal .222 (Øh, jeg synes selv, at jeg er sjov)). Solen har været gemt bag lavthængende sneskyer, som ikke har løsnet meget sne. Det har været lyst, dejlig lyst lys, og Edward Hopper-stemningen har været fremherskende de sidste par dage, og kulden er til at tage og føle på (-20) Det er rigtig vinter.

2 kommentarer:

  1. Det er så fantastisk at være tæt på de skønne dyr. Uh, hvor får jeg udlængsel på den gode måde når jeg læser din blog. Jeg boede i Nuuk 99-03 og fandt først for nylig din blog. Tak for den :-) og du må da ikke stoppe pga pladsmangel...

    SvarSlet
  2. Det er nemlig fantastisk at være så tæt på, og have muligheden for at se så prægtige skabninger. (jeg tænker også på hvalerne) Og jeg har såmænd købt mig til meget mere plads, så I slipper ikke for mig foreløbig

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.