torsdag den 12. marts 2009

"Det ku' vær' så godt og så'r det faktisk skidt"

Hvis der var kommet en midalderende kone ind, og havde sagt det til mig, som jeg har sagt til mig selv her til aften, havde vedkommende midaldrende kone, godt nok fået læst og påskrevet teksten, samt blevet smidt ud for fulde gardiner! Hvad jeg har sagt til mig selv? At jeg skal huske at stille iso på kameraet inden jeg begynder at skyde løs! At det tager næsten 60 sekunder, at tage et billed af nordlys og at jeg skal væbne mig med tålmodighed! Jeg havde skam husket hue, vanter og stativ, men der var så meget og det var så flot og det kunne have været så fantastisk..Og hvad jeg sagde, sagde jeg i en meget lidt venlig tone..med både sgu og fanden! Helt mislykkedes kan man heller ikke kalde dem, men det kunne have været så godt, men så'r det faktisk skidt. Men næste gang...næste gang! I får de halvdårlige billeder alligevel, for de kloge siger, at man skal stå ved sine fejl!

9 kommentarer:

  1. Hm Dorthe, det kan godt være, at du synes, at billederne er dårlige, men for os, der aldrig har set Nordlys, er de altså fantastiske!

    SvarSlet
  2. Underskønne Aurora! Hun kommer alt for sjældent forbi her på den lysegrønne ...

    SvarSlet
  3. hej Iso eller noget.
    Gem nu noget at nordlyset til os.
    Du er blevet skrap til det med billeder, men du øver dig jo også hele tiden.
    Jeg glæder mig til de rigtige gode for dem her er fantastiske, så når de gode kommer, hold da op
    Bare forsæt
    Klaus

    SvarSlet
  4. Den sjalsnål - gør mig grøn i hovedet;-)
    Learning by doing du - det går da fremad!
    Sidder forresten i et tog og skriver online til dig.Jeg har nemlig investeret i en minicomputer.Den er altså bare glad for.Må nok hellere skrive et festindlæg om den - HÆ!

    SvarSlet
  5. Åh, gid Mette, du kunne se det i virkeligheden, når det virkelig går amok på en kold, klar stjernehimmel. Det er så fantastisk når det bølger frem og tilbage og forskellige nuancer. Gitte, jeg skal have fundet ud af et eller andet med noget mobilt internet til når jeg skal på ferie til sommer. Sjalsnålen er altså også bare flot! Irene, det er altså også alt for sjældent at det sker heroppe, at vi har nordlys.

    SvarSlet
  6. Fantastiske billeder. Hvis de skulle være dårlige,må jeg sige, jeg glæder mig, til du bliver bedre :-D
    Du siger i sjældent har nordlys -jeg troede, det var noget I havde med få dages/ugers mellemrum?

    SvarSlet
  7. Ellen, nogengange har vi det hver aften, og nogen gange ikke i flere uger. Nogle vintre er det ofte og andre vintre næsten ikke. Alt er jo relativt, så sjældent er måske for kraftigt et udtryk at bruge overfor nogen som aldrig ser nordlys? Jeg kunne godt bruge en times nordlys hver aften i vinterhalvåret..så jeg synes det er for sjældent vi har set det, denne vinter :O(

    SvarSlet
  8. Super smukke billeder - de kan helt bringe mig ud af fatning og længes til de vinteraftenen- hvor jeg boede i Sisimiut - hvor jeg bare gik ud for at betragte nordlyset. Masser af tøj på og så nyde det.
    Det er smukt.

    SvarSlet
  9. Ups mangler et navn på ovenstående kommentar.
    som skulle være...
    Hilsen Tina Rethmeier.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.