lørdag den 21. februar 2009

Sen weekend

(Her er den første T-shirt med både maske og min underskrift på på ryggen af Lena på lærerværelset . Jeg er spændt på, at høre om priser og antal fra firmaet, der trykker dem, så jeg kan tage stilling til, om jeg har råd til og om det kan svare sig, at få lavet nogle til videre-salg.)Der var fastelavnsfest for de ældste elever i går aftes, hvilket betød, at jeg først fik weekend kl 21.30. Det var ok. Eleverne var glade og hyggede sig, og tingene gled af sig selv. Festen blev afholdt i minihallen, og da jeg fik fri og gik ud i vintermørket, var der det smukkeste nordlys i de smukkeste grønne nuancer som dansede ind og ud mellem millioner af lysende stjerner. Jeg gik ud som et lys, da jeg kom hjem, og har sovet næsten 11 timer i nat. Tungt og dybt. Det må have været tiltrængt! Lena og jeg brugte mine fritimer i går eftermiddags på ingenting og alting. Solen hang stor og flot på himlen, også i går, men de få timer jeg havde til rådighed mellem mine timer på skolen og fastelavnfesten var for få til at kunne bruges til noget fornuftigt. Jan havde planer om en længere hundeslædetur i dag, men kortede den af til et par timers tur ud til UFOEN og tilbage igen. Jeg skulle ihvertfald ikke med, for det fryser 21 grader udenfor og en frisk modvind ud/medvind hjem gør ikke oplevelsen varmere. Jan kom da også hjem med to pæne forfrysninger, en på hver kind, så jeg fortrød bestemt ikke at jeg i stedet for hundeslædetur havde haft fødderne i varmt vand, ansigtet smurt ind i mudder og en fedtet kur i håret. Der var meget mere dag tilbage, så Jan inviterede på kakao og scones på Taseralik, og en tur rundt i byen for at tage nogle billeder af frosten, solen og vores lille verden. Pigerne har klukket som en kæmpe hønsefarm kun afbrudt af voldsomme og støjende latteranfald, så Jan gav gladeligt biografbilletter, da de bad om det, så nu er hans pengepung godt lettet og tynger ikke tungt i lommen på ham, men vi kan nå at hvile ørerne i et par timer, og det er også værd at tage med. I stilheden forsøger jeg nu at finde alternative muligheder til picasawebalbummene, for jeg har meget, meget lidt plads tilbage på denne adresse (bloggen med dertilhørende picasaweb) for jeg føler ikke at jeg er færdig med at blogge endnu. Et lille forsøg med oprettelse af billeder har jeg lavet her, men om det fungerer ved jeg endnu ikke, for jeg klokker rundt i det og kan ikke finde ud af det.. jeg skal vist til at overveje, hvad jeg skal gøre. Har du et forslag?

Findes der forresten noget mere træls end at strikke baglæns i en strømpe med et indviklet hulmønster?

3 kommentarer:

  1. Hej og god weekend
    fantastiske skud med kameraet.
    Det er da en kanon ide med tøndeslag for de store om aftenen, qanu alutorn´.
    Det gjorde man osse i Narsarsuaq i "gamle dage", for alle.

    Phine

    SvarSlet
  2. Tak, Josephine. Det var altså også sjovt med fastelavnsfesten om aftenen.

    SvarSlet
  3. Hej,

    jeg håber, de kommer tilbage med en fornuftig pris på t-shirtsene med dit tryk, et virkelig lækkert motiv, som jeg sagtents kunne finde på at købe.

    Dine billeder får mig til at mindes Sisimiut og savne: sneen, hundeslædeturene, nordlyset samt en masse andre ting. Det er efterhånden en del år siden, jeg sidst var der, 2002, men har stadig kontakt til flere og det grønlandske er ikke helt væk endnu ;)

    Fin blog,fortsat god dag,

    Hilsen Tina.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.