søndag den 9. januar 2011

Søndags-nordlys

I eftermiddags, da jeg var ude og gå lidt, stod der nogle fangere og solgte plukkede lomvier (appat) nede på havnen. Der var 6 lomvier i alt.

Jeg skyndte mig at ringe til min mor, som heldigvis sagde JA til at ville tilberede dem, så de blev fluks købt og betalt.

Og som de dog smagte godt i Lena, Johannes og min mors fætters selskab.

Efter maden tog vi ud og så på det fantastiske nordlys, der spillede lystigt hen over nattehimlen.

3

Det var i stort set alle farver.. så kraftige og fascinerede.

1

2

4

5

6

10 kommentarer:

  1. månen har da en meget mærkeligt farve, det er da vist første gang jeg ser månen som har den farve

    SJ

    SvarSlet
  2. Super flotte billeder :) Jeg har set nordlys 1 gang her på Falster hvor jeg bor men sandelig ikke så flot.
    Jeg nyder virkelig dine billeder.

    SvarSlet
  3. De er flotte billeder du har taget fra den gamle bydel, hvor jeg er vokset op.
    KH mor

    SvarSlet
  4. Jeg har denne vinter en enkelt gang set nordlys her i Danmark (ved Silkeborg). Undrede mig først over den grønne farve på himlen i nattemørket, men kom så frem til at det måtte være nordlys. Facinerende at se. Det var mens vi havde det rigtig koldt og meget sne.

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe
    Blev endelig ved med at tage billeder af Nordlyset og hold da op et billede af fiskeren , månen og Nordlyset. Send det et eller andet sted hen og vind en tur til Island ;-) Klaus

    SvarSlet
  6. Hej Dortheivalo

    Du tager nogle supergode billeder. Jeg har aldrig set Nordlys, men det må være fantastisk at opleve. Er det et spejlreflekskamera du har ?
    Mange hilsener
    Ingrid
    Samsø

    SvarSlet
  7. Ingrid: Det er et Nikon D300- altså spejlrefleks, det jeg vandt for nogle år siden, jeg bruger.

    SvarSlet
  8. Gid det var så enkelt, Klaus. Tak for dine fine ord :-)

    SvarSlet
  9. Suk!
    Kan simpelthen blive så misundelig over al den vintermagi der er i dine billeder, mest af nordlyset...som jeg altid har haft en svaghed for....og hvor er det en flot gestus med de smukt oplyste stier på kirkegården.

    SvarSlet
  10. Annemette:
    Godt ord: vintermagi, for det er lige, hvad det er, når nordlyset spiller hen over himlen.

    Det er så flot og rørende en gestus med lysene på kirkegården.
    Jeg bliver helt varm og blød om hjertet og får klumper i halsen, når jeg står på kirkegården, når der er tændt alle de stearinlys

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.