mandag den 10. november 2008

Vest på

Nok om min præstations-og berørings-angst. Frem med kameraet så jeg kan dele, hvad jeg har lavet, når nu jeg ikke har fotograferet! Torsdag slog jeg masker op til en vest. Jeg havde ikke nogen opskrift, men havde i Qaqortoq set en kvinde med en overlækker flot vest. Jeg var fræk, og gik hen og spurgte hende om hvor og hvordan. Heldigvis anede hun, at det var i beundring jeg var frisk og fræk, så hun delte ud af sin strikkeviden. Jeg startede og strikkede efter gehør, men det er absolut ikke absolut, så fredag søgte og fandt jeg en side, hvor maskeantal stemte nogenlunde overens med hvad jeg havde på pindene og mønsteret blev omregnet, gange, divideret og nogenlunde omsat til mit strikkeri, og mens den lånte "klovn"-dvd kørte over skærmen i går aftes, glødede mine strikkepinde om kamp med Frank Hvams pinligheder som var mange og store. I morges kunne jeg skylle strikketøjet op, og det ligger nu svøbt ind i et stort badehåndklæde og tørrer. Jeg er spændt på pasformen, for farverne fejler absolut ingenting. Måske i morgen? Og måske kan jeg få Jan til at forevige mig med den på (hvis jeg kan være i den?) Mine hænder er rastløse, så jeg har slået op til en halsedisse i samme stil. Måske jeg skulle jeg flotte mig og strikke stykket, der kommer i berøring med halsen i moskus-uld? Det får se!

8 kommentarer:

  1. Hej, den er godt nok flot din vest.
    Skønne farver også. :-)
    med strikkehilsen
    Laila Hedam Tranekær
    http://lailahedam.blogspot.com
    http://jaegerhuset.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Tak Laila.. jeg er også svært tilfreds med farverne

    SvarSlet
  3. Tak Laila.. jeg er også svært tilfreds med farverne

    SvarSlet
  4. Wauv - helt uden opskrift? Det er godt gået!

    SvarSlet
  5. Argh.. en kombination af 2½ opskrift, en løs idè og synet af en flot vest i Qaqortoq...men jeg klapper lige hesten..for jeg har ikke prøvet den på endnu

    SvarSlet
  6. Kære Dorthe! Tilbage-dril!!
    Nu skal du da passe på ikke at "kamme over" af taknemmelighed!.
    - Men du er godtnok sej - at fotografere med nyt kamera og at gå med ny mobiltelefon! - Kan jeg SMS` til dig? - Så føler man sig også vigtig - synes jeg! Hils kærligst alle. Faster K.

    SvarSlet
  7. Krydser fingre for, at den sidder som en drøm - og glæder mig til at se den på.

    SvarSlet
  8. Fin, fin vest. Glæder mig til at se din halsedisse. Har garn liggende til en, men har ikke fundet en passende opskrift.
    Joan

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.