tirsdag den 11. november 2008

En lille een til halsen

Vesten var tør i løbet af natten og jeg kunne iføre mig varme lige der, hvor der trænges..nemlig over skuldrene og over hjertet. Ikke at hjertet, ikke er varmt, men det skulle jo nødigt blive koldt! Heldigvis sidder en godt og hvis det ikke liiige var fordi..kunne jeg såmænd godt finde ppå at strikke en mere. Jeg stopper lige her! Halsedissen blev også færdig i går aftes, men dog ikke til "Klovn", for dvd-en var ridset og Jan og jeg kunne skuffet kikke på hinanden fra hver sin sofa. Øv! Heldigvis kunne der så også strikkes til TV-avisen og een eller anden ligegyldig krimi. Og vi havde endda sådan håbet på Frank og Casper. Halsedissens løse ender blev hæftet i formiddags, og blev skyllet op i mild hårshampoo, og lagt til tørre over en lunken radiator. I denne sammenhæng kan jeg glæde mig over den tørre luft heroppe, for dissen er stort set tør, lige som min hud, læber og især hænder også er det. Jeg tror, nej jeg ved at halsedussen allerede er et hit hos mig, for den sidder fantalastisk, er blød og pyntelig. Det røde (kidmohair-garn) er garn fra Langbjerg-mohair og er superblødt og varmt. Derudover har det en flot glans og en smuk dybrød farve. Om selve halsen er der strikket med dobbelt garn, så den varmer ekstra. Ikke så skidt endda. Opskriften er islandsk og hedder "rjùpa 11" og købt i en lillebitte garnforretning/frisørsalon i Qaqortoq, der også havde det grå og råhvide kaunigarn. Jeg skal bestemt igang med en halsedisse mere og måske kunne jeg finde ud af at forlænge "bærestykket"? Den er strikket på pind 3½ og er lynhurtig færdig. Forøvrigt har jeg opdaget at der sidder en lus på linsen af mit nye kamera. "Den" er ret charmerende, så jeg nænner ikke at børste "den" af. En rigtig linselus! (Jeg hader til gengæld at blive fotograferet, men hvis jeg lukker øjnene mærker jeg det næsten ikke..altså at jeg bliver fotograferet! Det er Jan og Laura, der har trykket på udløseren, hvor jeg er på billedet)

5 kommentarer:

  1. Begge dele er meget flotte og ser dejligt varme ud! Kradser det slet ikke?
    Du kan godt tåle at blive fotograferet!

    SvarSlet
  2. Super flot halsedisse du har lavet , den kan du være stolt af.
    Hilsen Tove fra Ringe

    SvarSlet
  3. Du har da alt mulig grund til at være stolt, hvor er det flot

    KH Inger

    SvarSlet
  4. Meget, meget smukke ting!! Og hyper-brugbare...er sikker på at du kommer til at slide dem op.
    :-) Britt

    SvarSlet
  5. Hvor er både vesten og halsedissen smukke - og linselusen også :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.