fredag den 27. august 2010

Svømmebadet

Sara har været i svømmebadet, som ligger klods op og ned ad skolen, de sidste 3-4 dage.

svømmebadet

Hver gang har hun været i den lille udendørs pool 2-3 timer, som kun er åbent fra ca 1.juni til 1.september.

På onsdag lukker de vandet ud og lægger brædder og presseninger over for vinteren.

At svømmebadet kun har åbent i 4 korte måneder, har været til stor, stor gavn for rigtig mange børn ( og sikkert også voksne) her i byen, som har lært at svømme og blive fortrolig med vand.

sv1

Da jeg var barn, gik rigtig mange ud i de små søer i fjeldet og soppede, badede og nogle lærte da også at svømme.

Jeg fik det desværre aldrig lært. Jeg gik så heller ikke ud til de små fjeldsøer og øvede mig.

Ikke at jeg har decideret vandskræk, men jeg bryder mig overhovedet ikke om, at få hovedet under vand og går i direkte panik, hvis hovedet er under og jeg ikke kan bunde.

Det afholder mig ikke fra at sejle rundt på det åbne hav, smilende og naivt håbende, at jeg ikke falder i, for jeg ved, at skulle jeg falde i, ville panikken slå mig ihjel længe, længe inden det kolde, arktiske hav gjorde krav på mig. ¨

Jeg sejler altid med flydedragt, men har faktisk aldrig efterprøvet, om den nu vitterligt også ville holde mig flydende..

Havde jeg haft mulighed for at blive mere fortrolig med vand og havde lært at svømme havde jeg nok været bedre stillet i fald, at jeg skulle falde over bord.

Jeg er meget glad for, at alle mine børn kan holde sig flydende og enddog komme både frem og tilbage ved egen kraft i vandet.

Skulle jeg nogensinde blive den heldige vinder af 150 millioner kroner, så mind mig lige på, at jeg gerne vil give et pænt bidrag til en rigtig svømmehal her i byen..

 plask

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.