tirsdag den 17. august 2010

På lang sigt

Jeg vidste  bare at jeg havde ret i, at mine brillers styrke var i u-ud.

Jeg fik taget den ene synsprøve efter den anden og var ret så påståelig: “ mine solbrillers styrke er meget bedre end mine almindelige briller”

Og damen blev ved med at påstå, at de havde akkurat samme styrke.

Så prøvede jeg da bare et andet firma, som målte styrken i mine solbriller og styrken i mine almindelige briller og der var en væsentlig forskel.

Og fik taget en synsprøve, som viste, at min solbrillestyrke er den som passer mine øjne, hvis jeg skal se skarpt.

Det giver mig anledning til at få nye briller og jeg glæder mig til at kunne se langt igen. Jeg skal vente i tre lange uger, sådan cirka, men så har jeg noget at glæde mig til.

Oveni forventningens glæde, kan jeg også glæde mig over, at stellet kun kostede mig 1 kr. så jeg slipper nogenlunde billigt.

briller

2 kommentarer:

  1. Ææh - jeg ved egentlig ikke hvad jeg troede - men - jeg troede bestemt ikke at der var mere end en brillebiks i din by - hvis der altså var en. Nu kan jeg så gå rundt og vide i stedet for at tro.
    Husk nu at stille dig hen til din første brillebiks og glo på vinduer - sådan bare for at vise dine nye briller frem - HÆ! Så kan de lære det ;-)

    SvarSlet
  2. Taxastrikker: Faktisk har vi kun en brille-butik med dertilhørende optiker, men den anden, den som jeg besøgte er Synoptik, som rejser rundt medbringende en kæmpekasse med briller og udstyr til at undersøge syn.. Hæhæ.. gad vide om de ville fatte det i den "etablerede/stationære" brillebiks?

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.