tirsdag den 31. august 2010

Kæmpefangst

Mødte min ven i dag.

Jeg burde have luret ham, for han havde et udtryk i øjnene og et smil om munden, som burde have sat alle mine advarselslamper i gang.

Han ville “bare lige vise mig sin fangst”… og sikke en fangst:

En helleflynder på over 160 cm.

sikkeetgab

Hvad den vejede, viste han ikke, men de havde været to om at få den op.

Omkring 50-60 kg.. måske?

Den havde trukket afsted med båden og jeg tvivler ikke et eneste sekund på den glæde, det må have været at få den ombord.

Jeg under ham glæden og oplevelsen..

..og jeg ville have givet meget for at have været et ekstra øje og øre ombord, da de fik halet kæmpen ombord.

Jeg ville gerne have hørt, hvad han sagde og ville gerne have jublet sammen med med ham, for det må bare have været en oplevelse på størrelse med fisken.

Den er stor!!!

Du ved sikkert, hvor stor ladet på en toyota hilux er??

Fisken fyldte hele ladet i længden.

kæmpeflynder

Han havde også høstet kartofler.

De er store og fine.

Faste og lækre.

Og jeg fik en posefuld.

De skal koges varsomt i morgen til noget fint kød.

De skal nydes, for de er vokset langsomt i den midtgrønlandske jord gennem lange måneder, hvor de har haft mulighed for at suge udsøgt smag til sig.

Der findes ikke mere smagfulde, fine luksus kartofler, sir’ jeg dig bare!

nyegrlkartofler

Tillykke med din flotte fangst og tak for kartoflerne.

1 kommentar:

  1. I arrived here just surfing. Congratulations on Your nicest blog and all good wishes from an Estonian living in Italy!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.