søndag den 11. juli 2010

Uden-bys

Det er hårdt, synes jeg at bo i byen.

Jan tror, at jeg ender med at blive sådan en eremit-lignende særling, hvis jeg ikke passer på.

Jeg synes, at der er så forfærdeligt mange mennesker i byen. Faktisk alt, alt for mange.

Uanset, hvor jeg kikker hen, så vrimler det med mennesker, der er lyde, synsindtryk og ikke mindst en masse krav om alle mulige, – i mine øjne, ligegyldige ting.

Hmm.. jeg vænner mig alt for hurtigt til livet ude in the middle of nowhere.

Primitivt, – og i mine øjne ligetil.

Okay, det skal altså også lige siges, at vi har været omgivet af mennesker næsten døgnet rundt siden vi landede i civilisationen onsdag nat.

Ikke, at det ikke har været hyggeligt, for det har været hyggeligt.

Mødet med en gammel klassekammerat, som førte til en slags “klassefest” med lidt flere fra klassen i de allertidligste barndomsår, en konfirmation, en fotoopgave og og og.. lige pludseligt, fra kun at være sammen med pigerne og Jan, til at være sammen med en masse.

Det var overvældende.

Indimellem har jeg dog også siddet lidt i mit eget selskab og fået syslet med nogle småting.

Fordøjet de mange indtryk, som har været siden torsdag.

Lena satte et sjovt og meget sigende ansigts-udtryk op, da jeg viste hende mine nye hjemmelavede øreringe..

De er da også mere sjældne end de er kønne, men jeg har selv hæklet dem og det er da en bedrift i sig selv.

runde

Altså at jeg har hæklet.

Om de er super-flotte som de øreringe, de er lavet som…tja, måske har Lena en lille smule ret? Sjove? Ja! 

De er forøvrigt stivet godt og grundigt med sukkervand.

store

Jeg fik også foret min tepotte-kurv med nye friske grene grønlands-post, som dufter eventyrligt dejligt og ikke mindst holder på varmen

foret

og i den anledning fik jeg syet min hjemmefiltede pottehætte færdig og pyntet med nogle købe-filt-blomster fra Brugsen.

hætte

hættenindeni

Jeg får da også strikket et par pinde på Pyramiden. Den skal snart være færdig, har jeg lovet mig selv, så fra i morgen af sættes der lidt fart på.

Det kan være, at det hjælper lidt på hjemveen, at holde hænderne beskæftiget?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.