torsdag den 20. august 2009

Som barn

I aften lå der pludseligt en mail fra en barndomsveninde til mig i min mailboks. Jeg har ikke hverken hørt eller set hende i ca. 34 år.

Jeg husker, hvordan der altid lå skrællede gulerødder i en stor skål med vand, som vi bare kunne tage af i hendes barndomshjem, og hvordan hendes mor lavede batik sammen med os.. alle de sodavandskapsler og elastikker vi bandt rundt om duge og t-shirt.

Lige så tydeligt husker jeg også hendes klæd-ud-kasse, hvor der var den flotteste røde kjole, jeg nogensinde har set. Som jeg var glad for at klæde mig ud i den røde kjole. Fine, fine aflagte selskabssko, som vi måtte lege lige så tosset med.

Hver gang jeg har skrællet gulerødder, som jeg har lagt i en skål med vand, og det gør jeg mange gange om ugen, kan jeg se den skål, som fodrede mig med uanede mængder gulerødder som barn.

Ved mailen var der vedhæftet et billede af os fra dengang. Veninden til venstre og mig til højre. Hvis jeg skal bedømme vores alder må det blive udfra de tænder, der ser ud om om de ikke er helt udvoksede og de buttede kinder; 6-8 år, måske?

Indrøm, at vi er søde ;-) pernilleogmigP.S. : Jeg tror nok, jeg ønsker mig en billedscanner til min 50 års fødselsdag (om 7 år)og uhindret adgang til mine forældres fotoalbums.. kååårzz, hvor kunne jeg få noget sjov ud af de gamle barndomsbilleder, tror jeg?!

5 kommentarer:

  1. Hvor er i søde. Synes jeg kan se Sara derinde et eller andet sted bagved :-)
    Månedens overtræk kunne jo være en Canon MP 620. Den kan både scanne, kopiere, printe og det sejeste og smarteste er nok at den er trådløs. Så du kunne jo gemme den inde skabet hvis du vil. Farvepatronerne er individuelle, så du kan skal skifte lige den farve der mangler og det er jo lidt billigere end de store samlede farvepatroner. Jeg har hørt at sådan en printer vist kan skaffes hos Sisimiut-EDB teknik. Den koster vist ca. i underkanten af en tusse. Et godt køb.

    SvarSlet
  2. Hmm.. sådan en skabsprinter skal jeg da bare have, men jeg bliver jo lige nødt til at vente på at Sisimiut EDB-teknik åbner op efter sommerferien igen. Det har vist været lukket siden d. 16. juni (til dem som ikke ved det: Det er vores fars lille enmandsfirma)

    SvarSlet
  3. Griner... Jeg vidste at den røde kjole nok skulle spøge igen. ha ha... men jeg kan da lige scanne den ind til dig

    SvarSlet
  4. Det er jo Pernille Panum, neej, hvor er I altså bare søde - hold kæft hvor Sara ligner sin mor og moster Dudi.
    Knus herfra Geraa
    mor

    SvarSlet
  5. Hvor er I søde at se på, nu ved sara jo hvordan hun kommer til at se ud som voksen, og det kan hun jo ikke være ked af.
    farmor

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.