onsdag den 3. februar 2010

På museum

I dag var vi på museet med vores elever.

Det er sjovt, at se hvor meget billeder fra”gamle dage” (ca fra min barndom) fænger dem.

De stod længe, længe og studerede, kikkede og fantaserede om, hvordan livet var dengang.

Vi var også i tørvehuset

tørvehuset

og det er altså længe før min tid, man boede i sådanne huse.

udefra

 dåser

tørvehusetindeni

I huset var der en bog.

En regnebog.

regnebog

Forrest i bogen var der en side med taloplæsnings-øvelser..

Man skulle lære at sige tallene højt..weeeiy.

Livet var på mange, men ikke alle måder mere enkelt dengang.

ovn

Jeg tror, at der blev sat nogle tanker i gang hos eleverne, hvilket jo også var meningen.

1 kommentar:

  1. Børneinstitutioner og skoler burde bruge museet meget mere end hidtil
    (synes jeg)
    KH mor

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.