fredag den 26. februar 2010

Fredags-frokost

Om fredagen har jeg fri kl 12.00, kan du nok huske.

Lena, min lillesøster har også fri kl 12 om fredagen.

Jeg elsker det!

Det åbner for så mange muligheder, såsom at spise frokost på Misigisaq

påvæggen

og det er lige akkurat, hvad Lena og jeg har gjort sammen et par gange eller tre de sidste par måneder.

Man får en stor tallerken med enten ris eller nudler, men man kan sagtent få både og.. Der er tre forskellige slags kød at vælge imellem og de varierer i spicy-styrke.

Derudover er der så suppen.

SUPPEN!

frokostpåmisigisaq 

Deres frokostsuppe er bare SÅ god og jeg vil tro, at jeg kunne leve af den.

Den er lavet på rensdyr-småkød, soya, hvidløg og i dag var der tilsat hvidkål og så er den altid krydret rundhåndet med stødt sort peber.

suppe

I dag var vores mor med og det var rigtigt hyggeligt.

Om det var fordi vi skulle spise frokost “ude”, at min mor havde taget sine fine hverdagskamikker på, 

morskamikker

ved jeg ikke, men da vi havde spist frokost og Lena skulle tanke bilen, sludrede vi med den flok fangere og fiskere, der altid sidder på bænken foran pølsevognen på havnen, får sig en lille tår til tørsten, holder øje med vind og vejr og slår en sludder af med hinanden.

(Misigisaq ligger mellem pølsevognen og tanken)

De er nogle hyggelige fyre.. de der fangere og fiskere og de kan en masse sjove, skæve og uartige historier.

De bad faktisk om at blive fotograferet i dag, da jeg hev kameraet op af tasken for at forevige min mors kamikker.

Det er ikke hver dag folk ligefrem beder om at blive fotograferet, så jeg sigtede og skød øjeblikkeligt med mit kamera :-)

I dag var deres snak sober og stueren og snakken gik mest på fodtøj.

forskelligtfodtøj

1 kommentar:

  1. I går kom jeg i tanker om, at jeg har nogle flotte kamikker, der ligger i skabet og samler støv. Jeg fik dem af min far og mor til min 30 eller er 35-års fødselsdag. Jeg tog dem på idag, fordi de trænger til en kærlig hånd, men først skal de blive våde, så de kan "kammiutes" som jeg siger. Det kan Dorthe vise pr. foto, når jeg gør det.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.