lørdag den 26. september 2009

Fri gear

Hvad har dagen bragt mig i dag? Hvad har jeg set? mitøje Ikke så meget, for lørdagen er brugt på absolut ingenting. Vejret har været jævnt trist. Himlen har været tung og stålgrå og sneen har dalet ned, når vinden indimellem tabte pusten, for igen at hvirvle snefnuggene hidsigt ud af skyerne og ned til os på landjorden i en rasende fart. Hundene skulle naturligvis fodres, så ud, det skulle vi under alle omstændigheder. De skulle fodres,klappes, kæles og snakkes med. Og det blev de. Især de små, næsten nyfødte hvalpe kan trække pigerne og især Sara med. 789 De bliver nuslet, puslet og snakket med, og det er nødvendigt, hvis de ikke skal blive sky, når de bliver ældre. Der er vist ingen chancer for, at disse to sidste skud på stammen, bliver sky, for de bliver hevet ud af kassen og ind i varme arme og får så mange kys og kram. Hmm.. gid de var små lidt længere tid. De kan lige akkurat holde sig oprejst på deres små, tykke ben og gå et par skridt inde i deres kasse. 1011

De voksne, Tuco og især de to damer, får også lidt (meget) opmærksomhed, men de ved begge to godt, hvem der er chef for foretagendet. 12 Tunissut

Mig værdiger de end ikke et blik! Heldigvis kan hannerne så snakke lidt med mig og lade deres hovne madammer kæmpe om Jans opmærksomhed. Hmmmfrrrr…14

Ænderne nede ved vandhullet burde have pakket sydfrugterne og draget afsted mod varmere himmelstrøg. 2  Så sjovt kan det ikke være at stå barfodet i grødisen 345 i søen og vente på noget tørt franskbrød. Så godt smager daggammelt og tørt franskbrød da heller ikke!

Fra mig, får de absolut ingenting, andet end et nik og et goddag! Brugseneeraq Kussangasoq/lille-Brugsen Pigerne er draget afsted til træning. De træner stadig troligt mandag, ofte tirsdag, onsdag, lørdag og søndag.

Vi har et par timer, hvor vi kan hvile ørerne for teenage-pige-fnidder-fnadder-fnisen.

3 kommentarer:

  1. OOooor der er godt nok meget sne deroppe. Viiiildt hviiiidt. Der er nu alligevel også noget hygge over de kortere dage og køligere temperaturer. Så kan man rigtig tænde mange stearinlys og sidde i sofaen med fødderne under et tæppe og smovse og trøstespise et eller andet usundt :-)
    De der ænder der.... magen til selvdestruktiv adfærd!!! Iiih det må s.. være koldt for fødderne.

    SvarSlet
  2. Gad vide om ænder kan få forfrysninger på fødderne? hvis jeg var and, ville jeg afgjort være over alle bjerge nu på vej mod varmere og lysere steder. Jo, der skam hygge i efteråret, men jeg synes nu, at det kunne vente et par måneder eller tre med al sneen, mørket og kulden.

    SvarSlet
  3. Faldt lige over den her: "Man skal opføre sig som en and; være rolig og upåvirket på overfladen, og så padle som bare helvede under vandet".

    Læste om nogle barkbiller, der havde sådan et stof i sig, som man også bruger i kølervæske. Mon ikke de der ænder har sådan et stof i fødderne....

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.