onsdag den 10. oktober 2007

Tilbage på (strikke-) pinden

Så startede hverdagen igen. Det føltes i morges, da jeg kom på arbejde, som havde jeg været (bogstaveligt talt) på en helt anden planet. Det var lidt hårdt, og det blev ikke bedre af at jeg sad og lavede abe-arbejde (= en abe, kunne lige akkurat ikke kunnet have klaret det) Men ok, jeg kunne tænke både store og små tanker mens jeg sad og kontrollerede klasselister og biblioteksstregkoder. Da jeg efter en evighed fik fri, drønede Jan og jeg ned til jollen og tog ud og fiskede torsk. Vi fik en pæn kurvfuld. Det gyngede og søsygen lå og skvulpede i mavesækken, men det var dejligt at få lidt ordentligt luft på næsetippen og kunne se horisonten langt, langt derude i det fjerne. Kryds fingre for, at det bliver sejlvejr i morgen. Af een eller anden grund, kan Jan godt lide at kikke på mig, når jeg ordner torsk, så I skal lige se den serie billeder han tog af mig og torskene (eller var det omvendt?) (Kursus i torskehåndtering, he he) Skær maven op og fjern indvoldene. Spid fisken og tag fat i "skuldrene" og træk frakken af.Skær filetterne ud. Kør fiskekødet igennme en kødhakker, krydr med salt, peber, tilsæt æg og mel (evt. en dåsetorskerogn og forskellige krydderurter) Form til frikadeller og steg dem på en pande. Efter at have ordnet torskene og inden jeg lavede frikadellerne, tog vi alle ned til hundene, som fik al fiskeaffaldet. Hvalpene har for længst fået øjne, og sågar ben. (De vokser nok ud sammen med øjnene??!)De er søde og dufter som hundehvalpe skal, nemlig af hundehvalpe. Mums. Den ene af hundene ("Sky") kunne ikke lide min blits og gryntede/snerrede af mig/fotografiapparaet, så jeg pakkede det hurtigt væk, og sagde pænt undskyld. Men han er altså en flot hund. Jeg har trævlet mit næsten færdige sorte krakasjal op igen. Der var for mange fejl i (sådan går det når man strikker sort i mørke) Ren straffe-strikning! Så kan jeg lære det!!

3 kommentarer:

  1. Hej Dorthe Ivalo

    Spændende blog du har dig, specielt din brokkeblog finder jeg ret interessant. Men er det med vilje at man ikke kan kommentere på den blog (brokkehovedet)? Ærgerligt i hvert fald.

    /René

    SvarSlet
  2. Tak for roserne. At en mand/du, skal være den første til at bemærke, at man ikke kan kommentere i brokkebloggen(tudefjæset) er også sjovt. Det er lidt med vilje, for jeg fik nogle underlige irrelevante kommentarer fra udlændinge. Og det er det eneste forum, hvor jeg kan brokke mig uden at få relevante, og modsigende svar (fnis, fnis)

    SvarSlet
  3. Når man strikker i sort - ja,så er man jo "nødt" til at strikke i dagslys.Helst midt på dagen og så lang tid som mulig - ellers bliver man jo aldrig færdig.Jeg har i efterårsferien fundet ud af at typen af lampe har en hel del at sige - en spot ude i campingvognen var perfekt til sort sokkestrikning - ikke om jeg fatter en pind for mine øjne er forlængst gået over til "solskinsstrikning".Især i det der sorte - - -

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.