søndag den 28. oktober 2007

Jeg kan ikke begribe, hvorfor mit indre ur ikke kan slå alarmen fra i weekenderne?! Vågnede igen kl. ubegribeligt tidligt, men jeg formåede igen i dag at overbevise både alarm og dyne om, at jeg havde krav på et par timer mere i sengevarmen med fødderne plantet mellem Jans varme knæ. Dejligt. Der blev indkøbt tungt sigtebrød, da vi et par timer senere mente, nu havde sengen gjort sin pligt, og sigtebrødet blev skyllet ned med gloende varm filterkaffe, og så kunne dagen godt komme an! Men suk! Der var ikke sejlvejr,- selvom solen skinnede og alt så indbydende ud på land, var havet af en anden mening. Bølgerne stod hvide og skummende, og var ikke særligt indbydende. Jeg gad ikke gøre rent, eller for den sags skyld lave noget der mindede om fornuftige gøremål, så strikketøjet blev fundet frem (Jeg lavede en mappe med plastiklommer, og lagde mine rundpinde i numerologisk orden og huskede at skrive pindnr. på lommen, så lidt fornuftigt har jeg bedrevet) Af uforklarlige årsager kom jeg i tanke om det megastore hul, de gravede nede foran (mini-)Brugsen i midtbyen i sidste uge, og inden jeg så mig om, havde jeg tænkt på både kinesere, økonomisk verdensherredømme, fine tekopper, Japan, og tankerækkerne sluttede ved shusi! Dét måtte jeg lave idag!! Ud og investere i en frisk lakspå brættet (2½ kg til 81kr) og hjem og rulle nogle shusi a'la Sisimiut/dortheivalo, og da jeg jo havde nogle torskefilletter (nogle af dem jeg fangede i sidste uge), måtte jeg jo invitere nogen til at komme og spise al den mad.. heldigvis sagde min far, mor, Lena og Johannes "ja tak" og de dukker op kl 18. De har rodfrugter på tilbud i Pisiffik: Fyld posen for 30 kr. så der blev også skåret rodfrugter som skal bages i oven og spises med tzatziki. Nu sner det helt vildt. Store tunge snefnug som lægger sig over alt, og Jan jubler; Nu kan han snart komme ud og køre hundeslæde, han behøver ikke give hundene vand (de spiser sne) og ordet ski er allerede blevet nævnt et par gange. så hurtigt vejret kan vende! En dejlig søndag og gid det var søndag hver anden dag! (I morgen er det hverdag igen allerede fra kl. nulshitøv og jeg skal igen være på min pind kl 07, men vi løfter hovedet og håber igen på det bedste, så skal det nok gå)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.