mandag den 15. oktober 2007

Efterårsferie

I torsdags blev jeg desværre ikke færdig med de ting, jeg havde planlagt, at jeg ville være færdig med på skolens bibliotek, så jeg mødte kl 08 i fredags (jeg har ingen timer om fredagen!)og tog en effektiv tørn og kunne efter 4 timer gå med god samvittighed på efterårsferie. Lørdag var Jan og jeg på kursus i exel, og nu håber, jeg at jeg kan huske det? I morges da jeg stod op var jeg i tvivl om der var sejlvejr eller ej. Der er kun måde at finde ud af det på: sejle ud i det! Der var pæne bølger derude, og jeg nåede at blive søsyg, dog ikke så meget at jeg tog hjem igen. Jeg slukkede for motoren og fiskede i 1½ - 2 timer. Jeg havde lovet pigerne at være hjemme inden 12, og jeg nåede at fange 30 pæne torsk, som jeg skar filetterne af. Der blev ialt 13,2 kg ren torskefilleter, og de er jo gode at have. Vejrudsigten og ikke mindst kystvinden for i morgen ser ikke specielt lovende ud, men jeg har da lov at håbe alligevel! I aften kommer der "måske skyldig" og det skal ses, mens jeg strikker på mit kraka sjal!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, tanken om friskfanget torsk! Mums, det savner jeg altså altid efter at have været enten i Grønland eller på Færøerne. Fisk smager altså bedre!

    God efterårsferie til dig og dine
    Karen S

    SvarSlet
  2. Har lige læst dit indlæg på din brokke-blog om incest:

    AMEN - hvor er jeg enig

    men jeg kunne ikke kommentere på den blog, derfor bliver det her

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.