tirsdag den 29. november 2011

En snoning på toppen og besøg af en webstrikker

Har jeg fortalt dig, at jeg havde besøg af en webstrikker i sidste uge?

Webstrik er et forum for strikkere og jeg har og har haft meget, meget stor glæde og nytte af webstrikkerne.

Har der været et spørgsmål, et problem eller en mindre krise af strikke-relateret karakter, har jeg altid kunnet få hjælp og vejledning hos webstrikkerne.

Webstrikkerne arrangerer hvert efterår en kæmpestor strikkefestival og jeg har trawlet alle deres blogge igennem for at nyde deres billeder, som altid, altid oser langt væk af strik, hygge og fristelser i form af garn, opskrifter og nye design .. og ikke mindst inspiration.

Jeg har aldrig deltaget i en strikkefestival.. ikke engang en strik-in eller strikkecafé, men jeg har mødt to webstrikkere, som også har blog, i en sommerferie for efterhånden alt for mange år siden.

I min sommerferie 2008 mødte jeg nemlig Mette, som udover at have inviteret mig, også havde inviteret Laila.

Det var rigtig, rigtig hyggeligt og det var dejligt, at få sat ansigt på nogle navne, som optræder i webstrik-gruppen.

I sidste uge havde jeg så mulighed for at møde Jane, som p.t er i Kangerlussuaq. Hun skulle heldigvis en lille tur herud til Sisimiut og de af jer, som ikke ved det, så er det ikke sådan, at man bare lige tager en tur rundt i Grønland.

Det er dyrt, at rejse internt i Grønland og den bette tur fra Kangerlussuaq til Sisimiut, der i luftlinie er en strækning på ca 160 km.  koster omkring 1800 kr (tur-retur).

Jeg havde nogle dejlige, hyggelige timer sammen med Jane og vi var en tur i byens eneste garn-forretning, hvor jeg købte noget garn til en hue, som jeg havde søgt hjælp til hos webstrikkerne. (jeg kunne ikke finde opskriften på nettet).

Jane havde taget en bog med, som hun viste mig og jeg blev så fristet, at jeg, straks hun gik, bestilte et eksemplar til mig selv, som nu er på vej med posten.

 

Tusind tak for besøget og din tid, Jane.

 

Mens jeg venter på bogen, kunne jeg passende strikke den hue, som jeg købte garn til og den ligger nu færdig og klar til at blive vasket. Undskyld det bøvede udtryk

 

Farven er mere lilla end på billedet.

prøve

Jeg strikkede den ikke så lang, som opskriften foreskriver og det fortryder jeg en anelse lige nu, men jeg bilder mig ind, at den bliver lidt længere, lidt blødere og lidt mere “slasket” (på den gode-måde-slasket), når den har fået lidt vand og sæbe.

hue

Den er strikket på p.3½ og der er brugt 87 gram Karisma fra Drops og jeg tror sørme, at jeg vil strikke een mere, selvom jeg ved, at jeg ikke kommer til at gå med dem selv.

De første 75 huer går allerede rundt her i byen, for den er meget, meget populær og alle som kan noget med en strikkepind og et nøgle garn, har strikket den og jeg er den kedelige type (vil nogen sikkert mene), at uniformering af enhver art, hører militæret, brandkorpset og søværnet til Smiley

 

Denne gang vil jeg strikke den i noget andet garn og lidt længere.. bare for at prøve

4 kommentarer:

  1. Mon det er mig der ikke kan hitte rundt på din side, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor du har mønstret til denne smukke hue fra :-)

    SvarSlet
  2. Undskyld Lise.. jeg har faktisk ikke lagt linket ind, men mønsteret findes her http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=13&lang=dk
    mvh
    Dortheivalo

    SvarSlet
  3. Den hue er da alletiders. Og sikke nogle skønne dekorationer du har lavet.

    SvarSlet
  4. Tak Mette, jeg er også selv ganske godt tilfreds og især taget i betragtning, at jeg ikke er særligt god til at strikke snoninger, men det ses jo ikke på huen :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.