lørdag den 4. juli 2009

Lige nu og lige her:

Og set både her og der

Udenfor mit vindue er der… som ikke er mit, er der bulderravende mørktJeg tænker på… om Laura, som er i England, har det godt, og hvad hun mon laver?!

Jeg er taknemmelig for…livet i al almindelighed og at mine børn er sunde og raske. Jeg husker mig selv på at være taknemmelig, for man (jeg) glemmer for tit, hvor meget, der er at være taknemmelig for.

I køkkenet er der… en vandmelon, som skal spises i morgen tidlig. Og vi huskede at købe mælk OG få det bragt med hjem i aften. Det er frisk minimælk, som ikke kan holde i 10 år, som det vi drikker derhjemme (langtidsholdbar skummetmælk, hvor den sidste deciliter klumper ulækkert og meget lidt indbydende. ADR)

Jeg er klædt i...en 35 år gammel herrepyjamas, som har tilhørt min far i hans meget unge dage. Dengang kunne de altså lave tøj, som holdt/holder, og jeg elsker den bare, den pyjamas!

Jeg laver… ravage i mit soleksem. Det er dumt, dumt, dumt at klø i det.

Jeg skal… altså lade være med at klø i det soleksem! Og så skal jeg tage mig sammen til at gå i seng nu. Dette er vist en overspringshandling af de mere fjollede?! (Jeg skal også lade være med at bekymre mig om, hvordan Laura har det, for hvis hun ikke havde det godt, havde jeg jo nok hørt fra hende!)

Jeg læser… ”mordere uden ansigt” af Henning Mankell. Og jeg har fået en hel pose ugeblade af min svigermor, som også lige skal bladres igennem, for tænk nu hvis der var et strikkeprojekt. Jeg mangler lidt et fornuftigt strikkeprojekt at kaste mig over, selvom der både ligger garn og opskrift ude i bilen.

Jeg håber…. Virkelig at Laura har nogle gode dage i England, hvor hun er på sprogrejse. Jeg beundrer virkelig hendes mod. At hun tør at rejse til et andet land sammen med mennesker hun aldrig har mødt og uden nogen at støtte sig til i en alder af kun 13, som hun i øvrigt først lige er fyldt. MOD! Beundring

Jeg hører… stueuret tikke og Jan, som bladrer i et blad, vinden, der suser udenfor i træet og absolut intet andet. Vi er laaangt ude på landet

Rundt om i huset… er der fuldkomment stille

En af mine yndlingsting er…min jolle, mit Nikon D300, min bærbare, min ADDI strikke/-rundpind, min seng og ikke mindst mine briller, men de er af nød

I løbet af weekenden skal jeg nå …. at slappe endnu mere af og ryste endnu mere vinter ud af min krop

Af billeder har jeg lyst til at dele:5Fordi jeg beundrer Laura for hendes gå-på-mod, og at hun tør, at kaste sig ud i en rejse helt alene til et ukendt sted. Dét er altså så flot! Og jeg har også lyst til at dele dette billede med dig,2 fordi jeg er så glad for, stolt over og taknemmelig for, at mine børn er så lette at rejse sammen med. De klager ikke over ændrede rejseplaner, de brokker sig ikke og er så fantastiske til at indordne sig og acceptere de ting, som de ikke kan gøre noget ved alligevel. Det kunne mange, blandt andet jeg, lære meget af. Og sidst og ikke mindst vil jeg dele farmors fantastiske rose med dig. Du kan desværre ikke få duften med, men jeg garanterer dig, at den er fuldkommen og aldeles berusende dejlig.31 P.s Der er så mange billeder, som jeg gerne ville dele med dig, men jeg stopper ved  de 3 her, som var svære at vælge. Der er mange flere i mit album, og dem må du såmænd også gerne se.

1 kommentar:

  1. Kære alle!

    Vi/jeg er begyndt at savne jer. Selvom vi kan køre ned til jer i løbet af no time forbliver vi i Nordjylland, fordi far/vi er godt i gang med at male sommerhuset udvendig.
    Vi glæder os også til at høre om Lauras sprogrejse.
    Knus og kram mor
    PS! Prøv at se hvormange gange der står Asaa, det er mig igen, der ikke kan finde ud af computeren :(

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.