lørdag den 20. oktober 2007

Sammenspist

Lena kom på den fine idé, at hvis jeg leverede fiskefarsen, kunne hun lave sine berømte fiskefrikadeller, og den var vi naturligvis med på. Og hun havde lavet frikadeller som kunne mætte en hel bygd, der ikke har fået sejlet forsyninger ud i flere måneder,- og der var grønlandske kartofler til. Tak for mad! Kan I huske at jeg blev tagget??Jeg skrev, at jeg var meget sammensat og kunne være meget stædig/eftergivende... Hmm, hvorfor fortæller jeg nu det? Jo, det er fordi jeg startede med at være stædig, men endte med at give mig: Vi har for tiden ikke nogen viceskoleinspektør, da han har fået andet arbejde på kommunen, og vores nye inspektør havde spurgt mig et par gange og jeg syntes da at det var meget smigrende at jeg overhovedet blev spurgt, men NEJ!... men han ringede så igen i onsdags og spurgte, og da det kun er imidlertidigt og han iøvrigt talte godt for sig, smurte sine ord i fløde og chokolade, drysset med billig smiger og roser flød ud igennem telefonrøret..."jamen så ok! Men lov mig at du så gør alt for at få ansat en permanent vicer!!!" Hvor let er det lige, man har lov at være?? I praksis betyder det at B-mennesket her, skal møde kl 07 om morgenen, hvilket er ganske få timer efter at jeg er gået i seng, og det betyder også at jeg som går i panik bare der står to tal ved siden af hinanden, skal til at lægge tal til og fra. Måske skal jeg satse på at blive fyret inden mandag er omme?? Eller jeg prøver så godt jeg kan, og så kan ingen jo bede mig om mere! Efterårsferien er snart omme igen. Jeg havde håbet på sejl-vejr og masser af udendørs-aktivitet (sejllads, selvfølgelig!) Men det har været inde vejr og min sjæl føler sig indeklemt, trængt og spærret inde på land. Måske i dag??

1 kommentar:

  1. Jo, jeg kan i hvert fald godt huske dine ord *G* Det er for sent at advare dig, nu du sidder i saksen, men jeg kender flere, der "bare" skulle være behjælpelig få måneder, blot for flere år senere at erkende, at det job vist bliver permanent.

    Tillykke med den fine titel, og du skal nok klare arbejdet til UG ;-]

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.