torsdag den 6. juni 2013

Cecilie (af Lene Holme Samsøe) i Sisimiut

Jeg lukkede den sidste maske af på “Cecilie” i går. Den blev vasket og blev lagt til tørre.

Jeg håbede lidt at den ville fnulre mindre, når den var vasket og tør, men umiddelbart fælder den stadig lidt angora.

Det er dejligt blødt, fnuglet og lækkert, men som sagt fnulrer det. Kan man mon gøre noget ved det???

Jeg har brugt 142 gram Angora baby, som er købt i Garnudsalg, da der var udsalg.

Et nøgle kostede 5,-dkk. så det var til at overkomme.

Een af mine venners mor, som bor i nærheden af Gug, var så sød at købe noget til mig og min søster tog det med op i sidste uge.

Opskriften er af Lene Holme Samsøe og er at finde i bogen “mere feminin strik” og er meget nem at gå til.

Jeg var spændt på, hvordan den sad på mig og skulle jeg strikke den om, ville jeg nok gå en pindestørrelse ned i ribben, da den er lidt løs.. ellers sidder den meget fint og klædeligt.

cecilie

Een af dagene skal jeg nok lokke nogen/een eller anden til at fotografere mig med den på, så du får en ide om, hvordan den sidder på et levende menneske.

 

Nu er det så jeg spekulerer på hvordan den mon vil være at strikke i resterne af garnet fra min søsters kjole??

Hvad tror du??

3 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Angora fnulrer bare HELT vildt, men nogen siger, at man skal prøve at komme det i fryseren. Jeg ved ikke, om det hjælper, men det er måske et forsøg værd.

    Du har i hvert fald rigelig Rosso Uld/Silke om et øjeblik, for det ER sendt her fra og jeg formoder, at de ikke bruger flere år på at lande det oppe ved dig ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har også hørt den med fryseren. Har heller ikke prøvet, men det var da et forsøg værd.

    SvarSlet
  3. Wong Wai:
    Våd angora i plastikpose og "glemmes x tid" i fryseren HJÆLPER ;-)
    God weekend til dig og dine, som i vil nyde "derinde" :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.