tirsdag den 24. maj 2011

Præste-boligen

Apropos kirken..

Dette hus har været præstebolig før i tiden.

Lige nu står det gabende tomt.

Den ene af vores to præster er vores nabo.

Den nærmeste endda.

Vi bor nærmest klods op og ned ad hinanden. Så tæt man kan bo ved siden af hinanden uden at dele bolig og her i Grønland.

Begge vores præster er kvinder… bare lige for at tilføje det.

forsiden

Det ser ud som om, at de er ved at renovere.

Der står vinduer udenfor parat til isættelse og jeg tror, at der også er gang i den indenfor med noget istandsættelse.

præsteboligen

Hvis ikke jeg boede så godt som jeg nu gør og hvis jeg nu ikke havde været lærer, ville jeg måske overveje, at uddanne mig til præst, kun for at kunne flytte ind i dette hus, hvor soklen næsten står i havet.

værn

 

Forestil dig, at sidde ude på terassen, der vender ud mod havet, med en varm kop kaffe i hånden, med et varmt tæppe om benene,  med havluften i næsen og lyden af bølgerne, der slår op mod klippen.

Dét gad jeg rigtigt godt!

Vi glemmer og fortrænger, at der nok skal pudses vinduer ret tit og at vasketøjet kan blive lidt stift af hav-saltet.

Vi glemmer og fortrænger også, at der er rigtig langt op til byen, især om vinteren, når stormene raser og sneen ligger meter-høj.

Det gad jeg overhovedet ikke!

4 kommentarer:

  1. Det sidste gad jeg heller ikke, men kunne man ikke bare være pensioneret og have forråd nok til flere måneder?
    Og så ellers bare sidde og stornyde det, som du siger - det må godt nok være et fedt sted at bo - gad vide, om man nogen sinde kan blive træt af at kigge på havet? Jeg tror ikke, jeg kan, men jeg har desværre aldrig haft en chance for at (mod)bevise påstanden ;-)

    SvarSlet
  2. Ellen: Det må nemlig være et fedt sted at bo.. forestil dig at sove for åbent vindue og vågne op til lyden af havet, bølgerne og mågeskrig.. Det er nok ikke værst.

    SvarSlet
  3. gad godt bo der, men gad vide hvordan det er om vinteren, det må være koldt, men om sommeren vil det være rigtig dejligt, ja bare sidde og nyde udsigten og båd trafikken :)

    SvarSlet
  4. F. Beier: det må bare være så fedt, at sidde udenfor en aften,hvor det lufter bare lige akkurat så meget, at myggene holder sig væk.. sidde med en varm kop te og en god bog og kan høre bølgerne slå op om husets sokkel. I salgs-annoncen står der, at huset er renoveret for nylig..

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.