fredag den 20. maj 2011

Forskelle

Måske det hører med til kønnet, at have lidt fobi med spyfluer?

Jeg hader spyfluer!

Bare tanken om, hvor de mon sidst har siddet.. addrr.

Men også tanken om maddikkerne, kan gøre mig helt trekantet og hvis en fuldfed spyflue forvilder sig indendøre hos mig, har den skrevet sin egen dødsdom. 100%!

Hvis jeg formår, at slå den ihjel selv, hvilket jeg ikke altid gør (addrr.. at skulle i nærkontakt med dem også selvom det er med en fluesmækker- addddrrrr) er det meget lidt sikkert, at jeg kan skaffe liget af vejen og ofte må Jan agere håndlanger i sådanne tilfælde.

I denne tid vågner spyfluerne op til dåd og alle byens spyfluer sidder på vores syd-øst vendte gavl og slikker sol om formiddagen og ved middags-tid, når solen varmer mest.

Det er et maridt, at skulle op eller ned ad vores trappe.

Det summer og deres summen alene kan få alle mine små hår til at rejse sig i afsky. Frygteligt!

I dag tog jeg mig lidt sammen og studerede de spyfluer der sad på min far og mors hus.

Deres metalliske sorte farver er faktisk meget fine, når man ser dem i sollyset

spyflue

og nærstuderer man deres vinger, bliver tanken næsten ledt hen i fine, kunstfærdige, japanske skydedøre,

fluevinge

men det til trods kommer jeg altså ikke til at synes om spyfluen..

De er der om foråret, men hen mod sommeren forsvinder de heldigvis.

De bliver erstattet i tusindfold af myg, men dem kan jeg næsten leve med.

De er kun irreterende og ikke ulækre.

flue

Måske hører det også med til kønnet, at kunne lide små dåser med cremer, parfumer, salver og pomader?

Jeg købte et dame-blad udelukkende fordi der fulgte en lillebitte dåse Nivea med.

nivea

Engang havde jeg også en lillebitte dåse vaseline, men en af det andet køn skulle lige låne til tørre læber og så forsvandt dåsen.

Jeg har aldrig set det siden og vaseline i de store, almindelige dåser er bare ikke nær så gode, som den vaseline, der var i den lille dåse.

Det andet køn forstår vist ikke, at cremer i bittesmå dåser af 10 ml. bare er meget, meget bedre, når de ligger i bittesmå dåser end når de bliver serveret i kæmpestore 500 ml. dåser, selvom det er den fuldstændigt samme creme.

Faktisk forstår jeg det heller ikke rigtigt selv, men sådan er det altså bare for mig.

 

Jan kan ikke lide at se på blomster-billeder.

Faktisk hader han dem nærmest.

Jeg har taget et utal af billeder med blomster-motiver på, men han finder dem direkte kedelige og intet-sigende. 

Måske er det bare mig, som ikke formår, at forevige en blomst, så den siger ham noget, men måske hænger det også sammen med kønnet?

I dag tog jeg dette billede af min mors blomstrende zefyr.

zefyr

 

Jeg har ikke engang beskåret billedet og det blå i baggrunden er himlen gennem ruden.

Jeg synes faktisk selv, at det er et ok billede af min mors zefyr.

Jan gad ikke engang at kommentere billedet.

morsblomst

Hvis jeg fjerner farver og selve blomsten, kan det være, at han synes om dette billede af en kuglekaktus?

Min fars kaktus forøvrigt! Han er af det andet køn.

kaktus

 

I dag er det international ligestillings-dag, har jeg hørt og selvom vi er så forskellige, skal vi behandles ens både når det gælder barselsorlov, løn og rettigheder i al almindelighed.

2 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    INTET NYT "under solen" med han/hun kønvæsen, VEL?
    GOD "Bededag`s aften/nat" til dig og dine :-) :-) :-) ;-) 0 Igghh.....
    OBS: ALTID: du er GULD VÆRD.......

    SvarSlet
  2. Tak Wong Wai og dine aldrig svigtende kommentarer er også guld værd for min lyst til at fortsætte :-)
    God bededag/nat til dig også

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.