torsdag den 26. maj 2011

Grønne fingerspidser

Som jeg har røbet, kan jeg godt lide, når der er symmetri, orden og regelmæssighed.

For det meste, ihvertfald.

Sådan overordnet set. Ikke altid..nogengange

Jeg kan fx. godt lide kaktussers regelmæssighed, men de krøllede, stribede væddeløbere holder jeg meget af, selvom der ikke er noget som helst regelmæssigt over dem.

De er så lette at holde og selv hjemme hos mig, trives de og ser frodige og sunde ud.

Jeg læste engang, de skulle være fantastiske luftrensere og hvem trænger ikke til at få renset lidt ud i luften engang imellem

væddeløber

Jeg har også denne plante, som jeg aldrig kan huske hvad hedder. 

etblad

Når bladene bliver store og solen skinner igennem dem, er de fascinerende, hvis du spørger mig.

Og mindre fascinerende bliver den ikke, når man (jeg) ser den i sort/hvid

isorthvid

Jeg har dog en tendens til at ville ensrette dem, ordne dem og gøre dem snorlige og det gør jeg ved, at pille alle de nederste blade af, trække alle nye skud op og vender planten, så stammen bliver lige.

Jeg har tre orkideer.

Den ene blomstrede allerede, men nu vælter det frem med blomster på den anden også.

orkide

Det pynter gevaldigt i min vindueskarm og jeg bilder mig ind, at jeg har en lille smule grønne fingerspidser, selvom alle siger, at de blomstrer næsten uanset hvad.

Ingen kan tage glæden fra mig, når mine blomster blomstrer.

orkideovenfra

1 kommentar:

  1. NOPE ikke her hos mig.
    Jeg kan få næsten alt andet end orkideer til at blomstre og trives.
    Jeg er grøn - apropos.. - af misundelse, på dem der kan få orkideer til at blomstre igen og igen.
    Hvor er de flotte. Ingen tvivl om at du har grønne fingre,o))

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.