mandag den 26. april 2010

Hundekys

Og solen skinnede og skinnede og skinnede.. og sikke et dejligt humør man kommer i, når solen skinner.

Aftenen blev brugt nede ved hundene.

Jans Darling; Aimi kom selv over til mig og ville både kæles, klappes og snakkes med og hun kvitterede med et lille kys på næsen…

aimi

Balto er og bliver dog min darling.

balto

Han ser altid glad og smilende ud, er venlig, sympatisk og lige til at blive i godt humør af.. altid.

mindarling

Tarzan har altid været den stille type.

tarzan

Tilbageholdende, flink, men reserveret, men jeg lover dig, at han er en god far.

denstoltefar

Faktisk har jeg aldrig tidligere oplevet at en han-hund tager sig af sit afkom, men Tarzan gør.

Vaks står sammen med Balto. Og som du sikkert har luret er det ikke os, men vores piger, som har navngivet hundene.. for efterhånden en del år siden.

Dengang de så Walt Disneys tegneserier med forskellige dyr.. Så Jan har både haft hunde, der hed Simba, Naala og Kovo.

Dem, som han har nu hedder: Balto, Vaks, Qaqu, Tarzan, Kunik, Tunissut, Aimi, Bamse, Tykke,  Brutus og Miki og så fik han da lige navngivet et par stykker inden der gik helt tegnefilm i hundespandet: Chivas, Kalua, Tyson og Dudu.

Da jeg mødte Jan havde han også hunde, og som mange andre voksne mænd er og var han interesseret i boksning og havde intensioner om, at alle hans hunde skulle opkaldes efter en bokser. Det blev vist så som så og dengang hed hans hunde navne som: Tyson, Chavez og Burger, Nuser, Snip, Nuka, Suser, Puala og en tæve som hed Nugi og endnu en tæve, der lystrede navnet Prinsesse Perle.

Hvad synes du er et godt hundenavn?

3 kommentarer:

  1. Wauw!
    Nogle smukke billeder ;)
    Tak for kigget.
    Kh
    Kristine

    SvarSlet
  2. Ja, min schæfer-han hedder Whisky! Det hed han i stambogspapirerne, da vi købte ham - hele kuldet hed noget med W, og vi lod ham beholde navnet, for da Søren havde hunde i Sissimiut i 1958 - 1961, hed hans hunde Snaps, Rom, Sjus, Whisky osv! Han var ungkarl dengang!
    Men vores forrige (højt elskede) schæfer hed Baloo, og det synes jeg stadig er et rigtig godt hundenavn!

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.