fredag den 8. august 2008

080808

For nogen er dagen i dag mere speciel end for andre. Nogen mennesker tror på nummerologi, tallenes magiske egenskaber, mens andre igen vil huske den for OL. Vi satte os mageligt i sofaen sammen med vores interesserede piger for at se OL-åbningen i formiddags, og vi var især nysgerrige efter at se, hvordan den olympiske flamme denne gang ville blive tændt. Vi blev ikke skuffede. 8-tallet er da også et lidt specielt tal, især hvis du er så fræk at lægge det ned, så det bliver et evighedssymbol, men for mig er dagen kun lidt mere speciel og anderledes i forhold til andre dage, fordi Jan og jeg tog en meget rask gåtur ud til Benbrækkeren og at jeg afsluttede det raske trav med løb ud af grusvejen, men kampånden er vendt tilbage, ikke med fornyet styrke, men den rør på sig derinde bag dellerne, polstringen, de forbigående kriser og kedelige humør.Min form er ikke god, for ikke at sige ringe, men den rækker til, at rejse og sætte mig i sofaneseren med en kop varm te og strikning. Det er ikke sejlvejr til at jagte sæler i, så jeg gider ikke sejle. Jeg gider næsten heller ikke ærgre mig over, at jeg ikke kan sejle..næsten ikke, men jeg krydser fingre for i morgen, selvom DMI ikke helt er på min side i den sag. Jeg kunne altså også lige tage mig lidt sammen og få fisket lidt efter det ene og det andet! Der er altså andre ting i livet (læs: sejllivet) end at jagte sæler, siger nogen! Men det er altså specielt at jagte sæler og især at få ram på een! Udover at datoen i dag er lidt speciel og at jeg har forsøgt at gøre den speciel for mig selv, ved at lade mig glide ud af sofahjørnet, så kan jeg da fortælle at den bog, som jeg blev færdig med i sidste uge også var lidt speciel. Den var god, men det som gjorde den speciel, var at det var en krimi, hvor handlingen udspillede sig på Island. Filmen, som Jan og jeg så i går aftes var også speciel. Den var tankevækkende og med en dybde, man sjældent bliver udsat for med film. For min far, formoder jeg, var dagen også speciel, for han fik søsat sin båd i dag. Det fine skib "Laura". Der er nu noget specielt ved at få søsat sit fartøj, for med søsætningen bliver drømme om varme solskinsdage, masser af selvfangede fisk, sortebærplukning, sæljagter, havluft og havduft også søsat. Jeg har (som sædvanligt) lagt lidt billeder ind i mit album, som du er velkommen til at kikke i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.