tirsdag den 24. juni 2008

Hval-spring

Jan og jeg tog ud og sejle i dag. (Jan får så mulighed for at fotografere mig da jeg ikke både kan skyde og fotografere..jeg hader at blive fotograferet)Vi så to ensomme sæler, der dog ikke søgte vores selskab. Vores selskab var heller ikke ligefrem af den hyggelige slags, og vi mistede da også fuldstændigt lysten til deres selskab, da vi ude ved fyr-øen kunne se mindst to kæmpestore pukkelhvaler, der sprang op af vandet og man kunne se deres enorme kroppe fuldstændigt slippe vandet. I lang tid kunne vi se deres store luffer, der vinkede ivrigt i havoverfladen. Vidste du at de gør det for at fange fisk? Jeg gik og troede at de kun spiste krill. Jeg var godt klar over, at især pukkelhvalhannen har en imponerende sang, og jeg har endda nogle cd-er med deres sangDet var så imponerende og smukt, og jeg har aldrig set noget lignende, selvom jeg mange, mange gange har set hvaler. Da vi sejlede tættere på for at fotografere, var de væk. På vej hjem så vi to andre pukkelhvaler, der svømmede i ring. Deres haler var flotte med deres hvide tegninger og deres blåst var enormt, og selvom jeg ivrigt forsøgte at fotografere dem, var det svært..(så er det at kameraet er for langsomt både til at tage det enkelte billede og til at fokusere) men jeg så dem, nød synet og har gemt billederne på bagsiden af mine øjne sammen med alle de andre smukke synsindtryk, jeg fik i dag.

2 kommentarer:

  1. hej og så skulle jeg jo have taget med. Skulle måske overveje at købe i "rigtigt" kamera. vi i turist landet til svinekødsgrilling, hestevogn og træklatring

    SvarSlet
  2. Jamen Klaus! Du fik tilbuddet men du ville jo hellere sidde og æde en død ko med kniv og gaffel ;-) Måske køber jeg en dag et rigtigt kamera indtil videree må I / vi nøjes med billeder fra Olympussen

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.