torsdag den 19. maj 2011

Tillykke far!

Fødselsattesten siger, at han bliver 70 år.

farmedpibe

Nogen gange kan jeg blive så meget i tvivl om han selv er klar over, at han ikke er nogen vårunge mere?!

Han var pensionist i et lille års tid, men det blev vist lidt for kedeligt, så han fik sin autorisation som el-installatør fornyet og arbejder nu som selvstændig, stort set fuldtids i hans eget lille en-mandsfirma, hvor han selv bestemmer hastighed og tempo.

Han er af den type, som hele tiden har gang i et eller andet projekt, nusler med nogen ting, opfinder en dims, ordner ødelagte ting, som er opgivet af andre eller renoverer omkring sig.

Der skal være udfordringer i de ting, som han giver sig i kast med for ellers bliver det kedeligt.

Han vil ikke fejres med stort gæstebud, fest og mange farver, men vil kun se sine allernærmeste til mad på dagen.

Jeg ville gerne have fejret ham med både serpentiner, fyrværkeri og dans på slap line, men når nu han bare vil have noget god mad og det sædvanlige selskab, skal han få det lige som han vil have det.

Det er hans dag og han bestemmer.

Sådan må det være, selvom jeg gerne havde arrangeret både surprise-party for ham med både stole-dans og høj musik, men han har aldrig været den store fest-løve og har hellere siddet og hygget med sin pibe i hjørnet.

Ikke fordi jeg er den store fest-abe heller, men jeg synes, at han så bestemt er værd at fejre.

Selvom fødselsattesten siger 70, skal man lede ualmindeligt længe for at finde et større lege-barn end ham.

Alt fra elektriske tandbørster til el-flyvemaskiner fra legetøjs-afdelingen kan begejstre ham.

At han derudover også er noget af det mest nysgerrige, behøver jeg vel ikke engang at tilføje.

Han kan finde på at skille tingene ad, bare for at finde ud af, hvorfor det fungerer så godt.. Smiley 

Måske er det det, som gør, at man ikke opfatter alderen, men mere lege-barnet, når man er sammen med ham?

 

Under alle omstændigheder skal der hejses flag fra morgenstunden og såsnart jeg får fri  (heldigvis uanstændigt tidligt) skal der drikkes kaffe sammen med ham og ønskes tillykke.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med din far. Han holder sig godt :-)

    SvarSlet
  2. Sikken en skøn kærlighedserklæring til din far - han fælder nok en tåre, når han læser den... tillykke med ham :-)
    Han ligner altså heller ikke en 70-årig - det må være det indre legebarn, der holder ham ung.

    SvarSlet
  3. Nej han er ingen balløve - men det har så lært at leve med - tillykke med jeres legebarnfar ;-)
    KH mor

    SvarSlet
  4. Tak Pia, det skal jeg fortælle ham :-)

    Ellen: Kærlighedserklæringer kan man aldrig få for mange af, så jeg håber at han opfatter mit indlæg som sådan..Han er een af de største lege-børn, jeg kender

    Nej mor, det ville være synd at kalde ham bal-løve (tihi) Og tillykke til dig også

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.