onsdag den 9. september 2009

Teaterforlegenhed

Jamen, hvis vandet ikke vil lægge sig, så må vi jo sejle ovenpå bølgerne og nede i bølgedalene, og det gjorde vi så i dag. Det hoppede noget (meget), og da jeg smed snøren i vandet drev vi så hurtigt, at snøren lå næsten vandret i vandet..det fanger man ikke særligt mange fisk af.. to for at være præcis, på 5 min. og så sejlede vi da bare hjem igen. Mad udefra for at fejre os selv lidt, og bagefter i “teater”.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men teater gør mig forlegen og pinligt berørt.

Hvorfor??

Dét aner jeg ikke. 2 13 Men jeg skal da også skynde mig at sige, at det var OK musik og en anderledes oplevelse. Vores kulturhusdirektør har sagt sin stilling op og rejser hjem til Nuuk.

Han har nu ellers gjort det godt. Han præsenterede bolivianerne godt og humoristisk i aften og det løftede, for mit vedkommende, oplevelsen op og udover min forlegenhed. Den forlegenhed, som jeg ikke selv forstår. Måske fordi jeg ikke helt forstår teater? juaakaAftenen var smuk og rolig, da vi kørte hjem. Det bliver lynhurtigt mørkt. Som et..ja, teatertæppe, der bliver trukket hurtigt for. Mørke gør mig ikke forlegen. Overhovedet ikke. Heller ikke bange. sspklubhusfantastiskblåhurtigmørkeMåske, og iflg. DMI, stille før storm. Nu er klokken mange og dagen er brugt og alt er vredet ud af den.. tror jeg.  Jeg tager ihvertfald chancen, og går i seng, i håb om, at jeg ikke går glip af noget..

4 kommentarer:

  1. Hæ, hæ Dorthe - så skulle du have været med på Aalborg Teater og se The full Monty. Jeg kan ikke huske, hvad stykket hedder på dansk, men det sluttede i hvert fald med en 5-6 herrer i Adams-kostume. Da var jeg glad for, at jeg ikke sad på første række ;-)

    SvarSlet
  2. Gik glip af bolivianerne, da jeg som pensionist ikke har styr på dagene, troede at det var tirsdag igår. Ajoq.

    SvarSlet
  3. Godt jeg ikke var med i Ålborg teater sammen med dig Mette... puuuuuhaaaa, hvor ville jeg have været forlegen og ikke vidst, hvor jeg skulle kikke hen.
    Pensionister.. gid man var pensionist og helst som 40 årig (altså ikke invalide-pensionist, men bare almindelig pensionist, men om 17 år er jeg forhåbentligt og ved at kløjs i ugedagene)

    SvarSlet
  4. Det er også en skam, at Juaaka, min tidligere god "samarbejdspartner", skal hjem til sin elskede Asii og børn efter 2½ år her i Sisimit, jeg forstår ham 110%.

    Han har gjort det godt ud fra sine erfaringer fra Katuaq og andre steder. Godt gået min gode ven."Ajoranimi taanna angut! Sisimiormiut oqartarnerattut.
    Qanortoq taartissaa Juaakatut "udstrålinggeqarili"
    KH mor

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.