søndag den 30. november 2008

Mors mad...

Jeg har vist sagt det et par eller en million gange før, men er der noget MIN mor KAN, så er det altså at lave mad! Basta. Ingen slår hendes madlavning, og jeg kan nu sidde hjemme hos os selv igen og tromme på min store udspilede og tilfredse mave, det er nemlig også een af de mange af julens traditioner. At vi spiser hos min mor 1.adventssøndag. I det hele taget spiser vi tit og ofte hos min mor, og jeg skal ihvertfald ikke klage! Een af hendes hof-specialiteter er rødkålssalat. Jeg mindes ikke, at have fået fabriksfremstillet rødkål på glas hos min mor, og jeg tror faktisk ikke, at jeg kan lade mig nøje med det mere heller. Rødkålssalaten var intet mindre end perfekt i aften ligesom den grønlandske lammekølle og de hvide og brune kartofler også var det. TAK for mad, endnu engang. Nu vi er ved min mor, har hun en tradition, at der skal være en azalie på spisebordet i julemåneden. Denne er den ene af de to små vi kom med, men mon ikke, der kommer en større een på bordet senere på måneden? Vi spise sammen med Lena og Johannes, og de måtte igen lægge ansigter til min træning med det nye kamera. De er ved at være helt immune overfor linser. P.S.: Har du nogensinde smagt hvidvins-glögg? Dét er altså bare det bedste...sammen med ingefærsmåkager og pebernødder! Jeg er igang med essensen til den årlige hvidvins-glögg.
Gad vide om jeg kan nå et par pinde på mit mærkelige strikketøj, inden øjnene falder i, dynens kalden bliver til råberi/tiggeri? Nej, jeg må hellere finde ind under dynen og tænke på arbejdsdagen i morgen.

5 kommentarer:

  1. Der er nu intet som god hjemmelavet mad. I min familie er det min far, som er MESTERKOKKEN!! Jeg bliver helt sulten når jeg ser billederne fra jeres 1. advents middag.
    Jeg har været lidt rundt på din blog og lure billeder og lidt tekst. Dejligt at læse lidt om Grønland og livet deroppe.
    Jeg vender helt sikker tilbage :-)

    SvarSlet
  2. Kære Dorthe!
    Tak for komplimentet, nu skal du jo heller ikke overdrive, jeg er ingen Claus Meyer.
    Knus og kram mor

    SvarSlet
  3. Nej men Claus M. Kunne nu lære et og andet hos dig, mor!

    SvarSlet
  4. Mmmm mine tænder løber i vand--- jeg elsker rødkålssalat. Må lige høre om opskriften. Kan mesterkokken, der vist kigger med, ikke være rar at give dig den, så du ksn skrive den et eller andet sted.
    Det ser hyggeligt ud med hvidvinsgløgg- det har jeg aldrig smagt, men jeg kan se, at I har haft en hyggelig dag men mange mennesker, som du kunne øve dig på

    SvarSlet
  5. Karin: Jeg aner ikke hvordan hun laver sin rødkålssalat, men der er ihvertfald valnødder og mandariner i..og gløggen har vi ikke drukket endnu..den skal jo lige trække; essensen..Men du skulle prøve at lave den engang.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.