søndag den 13. august 2017

Rakel

Skibet, som sank i vinter hedder forøvrigt “Rakel”.

Det ligger i Ulkebugten og skæmmer.

Før skæmmede det i havnen og var til og med til gene for andre sejlere, som ville lægge til kajen, under kranen eller bare sejle ind/ud af havnen.

Jeg er spændt på, hvad de, hvem de så end er, gør ved det for at få det helt væk, for det er vist ikke til pænt brug mere.

Jeg fotograferede det ved lavvande i torsdags og jeg fotograferede til aften, hvor der var næsten højvande.

Der er for øvrigt en tidevandsforskel op til ca 4, 5 mtr her i Sisimiut. 

Det skal man vide, når man sejler ud og skal lægge til og man skal også vide, at tabellerne er lavet for havnen i Sisimiut og der kan være op til 1 times forskel/forsinkelse fra havnen og fjordene.

rakel

Efter ca en time eller lidt mere, så kutteren Rakel lidt mere under vand.

rakeli

Jeg vil nøjes med at lægge mig under min dyne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.