fredag den 14. december 2012

Min ven og jeg holder stille-time

Måske er jeg blevet en lille smule forvænt med al den aften-aktivitet, der har været på det sidste:

Fredag stod den på vild sjov julefrokost på skolen, søndag var der hele to koncerter, tirsdag på samspisning, onsdag til koncert igen igår torsdag var jeg til foto og nu er det fredag igen.

I eftermiddags bød jeg på lidt hvidvinsgløgg for een, som gerne ville gensmage den.

Jan er draget afsted til sin årlige julefrokost og Laura er smuttet ud med nogle venner og pludseligt er der så stille omkring mig.

En ro og en stilhed, som næsten er uvant og som kunne gøre mig en anelse genert, hvis ikke det var fordi jeg kender stilheden så godt fra tidligere.

Lige nu sidder jeg lige så stille og er stille med stilheden.

Vi nyder vist hinandens selskab, for mellem os aner jeg en glæde, som ikke findes så mange andre steder. Vi er gode venner, stilheden og mig.

Om lidt, når stilheden har fået nok af mig og  jeg af den, sætter jeg en rolig cd på, nyder udsigten til lørdagen og ser tilbage på en uge, som har budt på så rigeligt af al det gode, men også af det travle.

Jeg fandt et billede på kortet fra koncerten med Rasmus Lyberth.

Det er grynet, det er groft, det er støjet, men sådan må det være, når det var mørkt og motivet (Rasmus) ikke stod bumstille.

11

 

Og så tog jeg også lige nogle snapshots med Jans kamera i dag mellem gulvvask og støvsugningen af vores køkkenvindue, hvor der er kommet en enkelt papirstjerne op

køkkenvinduet

og af vores “hoved-dør”, hvor der hænger en hel stjerne-vrimmel.

døren

Der er 4 forskellige slags stjerner og de er alle lavet af mellemlægspapir (madpakke-mellemlægspapir)

Skulle du få lyst til at folde nogle selv, kan du finde en rigtig god anvisning lige her.

Kan du have en god fredag aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.