lørdag den 31. december 2011

Købe-strik og luksus-knapper

Een har engang sagt: “ jeg omgiver mig med kloge mennesker, for så tror folk, at jeg også er klog”.. eller noget i den retning.

Jeg omgiver mig med dygtige mennesker, har jeg lyst til at sige, for så…

Min lillesøster Lena havde strikket denne flotte krave i moskus-uld, men den var blevet for lille til hende, men den passede mig.

kraveforfra

bagfra

Jeg har betalt for garn-prisen, men hun ville ikke have noget for sit store arbejde. Heldige mig.

Der var endnu ikke syet knapper i, så jeg var på vej ud for at købe nogen, da min far kom forbi og hørte om min plan om købe-knapper.

Han tilbød straks at han ville lave nogle til mig.

k1

k2

k3

De er lavet i moskushorn, så det kan ikke passe bedre sammen.

Kraven er umanerlig varm, let og lækker, så den er allerede taget i brug og mens den nu hænger på mine skuldre og varmer, tænker jeg på de dygtige mennesker, som ovenikøbet er kloge, som er omkring mig.

Tak til min dygtige far og til min dygtige søster og se så lige resultatet af min søsters og min fars arbejde

7 kommentarer:

  1. Men så vackra knappar. Säljer han sådana? Jag vill ha, jag vill ha!!!
    Godt Nytår önskar jag här ifrån Göteborg kl. 19.20 i regn och blåst.

    SvarSlet
  2. Vil du forhøre dig, hvor mønsteret kan købes?

    SvarSlet
  3. Wow en smuk krave. heldige dig :0)
    Og bestemt skønne knapper......

    SvarSlet
  4. Heldige dig ....
    Den må da absolut varme helt ind i hjertet, med kærlighed fra både din søster & far
    Smuk er den ihverfald.
    Kærligst & godt nytår

    SvarSlet
  5. Ruta Ett: Han kan sikkert narres til at lave et par stykker til salg, men de er jo dyrere end almindelige knapper, da det jo er et materiale, der ikke sådan lige kan stampes op af jorden. Ydermere skal han vide, hvor store knapperne skal være, ligesom det vil være en idé, at skrive, hvor mange du har brug for. Du skriver bare på min mail dortheivalo snabel a greennet punktum gl Godt nytår til dig også

    Susanne: Det er nemlig en ualmindelig smuk krave og nogle lækre unikke knapper lavet specielt til mig ;-)

    Ulla: Den varmer både udvendigt og indvendigt. Godt nytår

    SvarSlet
  6. Sumimita opskriftia pisiassaava? Nuanneq kusanaq sanarusunnaq. :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har netop fået mit første nøgle moskusgarn i gave fra min nabo, så kom fra grønland igår. Derfor leder jeg efter det rigtige at lave af det og faldt over dit indæg.
    Kan du mon lokkes til at fortælle hvor opskriften er fra?

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.