fredag den 5. august 2011

Vist vest

Update kl. 00.29 og efter at jeg har lagt vesten mod kroppen og taget ærmet på:

Jeg har trævlet op.

Kanten skal være pænere (tag 1 løs af på vrangsiden og strik den ret på forsiden; ligesom den kant jeg strikkede på min ballerina og jeg kom i tanke om, at damen i butikken mente, at jeg skulle strikke en str. L, da vesten giver sig en del ved vask.. Måske at garnet så også slår til???

Jeg strikker og strikker.

Allerede nu, kan jeg vist godt sige, at jeg kommer til at mangle garn.

Vist?!vest

Der er 150 gram af hver garntype/-farve og jeg er igang med en str. XL. Eller har du andre erfaringer?

Og når jeg nu har strikket skulderen, passer farveforløbet jo ikke længere under ærmet.

Logisk, men irriterende.

 

Når jeg ikke har strikket, har jeg drukket is-kaffe med Sara i kulturhuset.

sara

Vi keder os lidt, siger vi til hinanden, men det er nu meget hyggeligt, at kede sig i hendes selskab.

nuunuutituannguara

4 kommentarer:

  1. Dejlige fotos af dine piger og blomster i Danmark og hele København. I har vist haft en dejlig ferie sammen-- ikke sært at du savner det og alle dine nærmeste. Ærgerligt når strikkekit ikke passer og der er for lidt garn.Håber du finder en løsning. I kauni effekt er min erfaring at man skal have mere garn end man skal bruge for at man netop kan vinde noget af så farveforløbene passer. Desværre kan man også I Kauni effekt opleve at garnet pludselig stopper og der ved en knude starter en helt anden farve ligesom man kan opleve at garnet er fuldt af agner fra græs.

    SvarSlet
  2. Jeg har lige strikket en magen til, bare i multifarvet garn men også Kauni garn. Jeg strikkede også den størrelse som dig, jeg fik det lige til at slå til med det multifarvede garn, jeg havde også 150 g og så var der noget mere af den ensfarvede tilbage. Så jeg tror ikke at du behøver at købe mere garn.

    Det med at farverne ikke passer over hinanden er jo bare det sjove ved det her garn.

    Ta et kig forbi min blog.

    SvarSlet
  3. hej Dorthe
    Tillykke med den over 300 000 besøgende og jeg er lige blevet færdig med at strikke en overtræk til min bil så den ikke bliver sprøjtet til ;-)
    Det er god humor for os
    Klaus

    SvarSlet
  4. Karin Grøn: Du kan tro, at jeg/ vi har haft en dejlig ferie i Danmark, en ferie, som jeg stadig længes efter.
    Min vest trævlede jeg op og nu ser det en smule bedre ud. Jeg er spændt på at få den færdig, vasket og prøvet.

    Helle: Jeg fik nærstuderet din vest og dine billeder af den og så slog det mig, at jeg havde strikket to striber effektgarn på ærmerne, hvor der kun skal være en.. Tak for dit råd om at jeg skulle forbi din blog (og hvor er din vest fin i farverne iøvrigt)

    TAK Klaus..vi kan nemlig ikke have at vores biler bliver lakeret mod vores vilje, vel (din spradebasse)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.