fredag den 5. august 2011

Alene-tider

I mandags var Laura ude og shoppe på Strøget med een, som hun kender.(hun fik ikke købt noget, andet end en yoyo)

Sara tog tidligt i tivoli med sine venner.

 

Vi lavede en aftale om, at vi alle skulle mødes kl 17 uanset hvad.. omend ikke andet, så for at lave en ny aftale om at mødes.

 

Det gav Jan og mig et par timer alene i hinandens selskab.

Vi gik en tur, meget hurtig op gennem Strøget inden vi havnede på Nyhavn, hvor vi fik frokost.

Det var lidt tilfældigt, at vi havnede på Færgekroen, hvor vi fik en rigtig god frokosttallerken med brød så sort som kul og sodavand til at slukke tørsten.

frokosttallerken

Vi gik hånd i hånd, nød varmen, solen og hinandens selskab.

kanalrundfart

nyhavnshuse

Vores alene-timer mindede mig så meget om dengang, hvor vi også gik alene og uden børn, hånd i hånd på Nyhavn hver aften, når vi gik “hjem” til vores hotel.

Aftenen blev brugt i Tivoli, hvor der hvert år arrangeres “Grønland i Tivoli”.

Nu har jeg prøvet dét.

Pigerne var glade for deres tur-pas/armbånd, som de havde investeret i og fik vist prøvet en del forlystelser.

Vist.. skriver jeg, for vi “gamle” fik endnu engang lov at passe os selv.. eller måske var det snarere, dem, som fik lov at være alene?

Vi aftalte at mødes et bestemt sted på et bestemt klokkeslet og det fungerede fint.

Der er fordele ved, at ens børn er blevet så store..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.