søndag den 21. november 2010

shaken, not stirred!

Jeg er rigtig, rigtig træt af, at vejret er blevet så ustabilt heroppe.

Normalt,- eller i min barndom, ville der være masser af sne.

Sne i rigelige mængder og kulde, der var til at tage og føle på.

Eller husker jeg mon forkert?

Jeg stod op til dette: Regn og rusk.

Mange steder er sneen væk og den bare jord og asfalt titter våd og bar frem igen.

søndagsvejr

Faktisk har det blæst så meget i nat, at jeg vågnede mange, mange gange, når vinden tog fat i husets gavle og tag og gav det en ordentig rusketur.

Jeg hader, når det blæser…så meget.

I følge DMI har vindstødene “kun” været oppe på 23 mtr./sek.

Jeg tror, at der er noget galt med deres vindmåler! Eller så har de taget gennemsnittets-stødene for hele vestkysten.

I nattens mulm og mørke, når fantasien rigtig kan løbe i frigear, kan jeg –og gør det, rigtig forestille mig, hvordan søm og skruer arbejder sig ud af træværket og vinden får frit lejde til at løfte taget af huset, knuse gavle og jævne mit hjem inden jeg kan nå, at redde mine børn ud af inferno og kaos.

Jeg forestiller mig, hvordan vores toyota hilux bliver smidt rundt i blæsten og rammer uskyldige mennesker, men i nat slap jeg for at tænke på jollen.

Den står sikkert nede foran huset og kan kun vælte.. i værste tilfælde, – som altså er mit foretrukne om natten, når fornuften har taget fri og slapper af.

Jeg hader, når det blæser!

regninovember

Jeg var lidt fræk i går.

Jeg ringede over til mine forældre og spurgte om pigerne og jeg skulle spise hos dem.

Jeg lavede naturligvis maden og kom over med den og inden min mor kunne nå at sige nej, havde jeg sagt TAK.

Det er sjovere at spise, når man er flere.

Så rystet eller ej: vi skal over til min far og mor og spise i aften og jeg har lavet lakseroulade, som ikke helt ville som jeg ville.

Alle ingredienserne i rouladen er til stede, så mon ikke den smager som den skal, selvom den ser lidt alternativ ud???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.