fredag den 15. februar 2008

Hundeslæde

Når ens computer går langsomt, er det irriterende! Når Sara tager tøj på (meget) langsomt, er det irriterende! Når kaffen løber langsomt ned gennem filteret (og man er kaffetørstig) så er det irriterende! MEN dagen er gået DEJLIGT langsomt. Jeg har nydt dagen, som har bragt mig ud på en lille kort, men intens og dejlig hundeslædetur. Det går jo langsomt i forhold til at køre på snescooter, men jeg nyder at sidde og lade langsomheden sive ind i blodbanerne, lade roen finde ro i mit indre, mens jeg nyder lyden af medernes sang mod sneen og hundenes vejrtrækning. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke gider at køre hundeslæde, når det er for koldt. Det er jeg blevet for mageligt anlagt til. Jeg gider ikke fryse. I dag bed en lille, kold vind i næsen og fik fingrene til fryse og kinderne til at rødme af kulde og vinter. Det var dejligt. Livet blev for en kort stund kørt ned i tempo..langsomt tempo. Dejligt langsomt. Nogle flere af de dage. Hundene blev fotograferet i stor stil og som I måske kan fornemme, elsker hundene slædeturene ligeså meget som mig. Når Jan lader slæden slippe kæden, den er fastgjort til og giver startsignalet, kan det kun gå for langsomt for dem, at komme afsted. De første 500 meter styrter de afsted, som gjaldt
det livet, indtil de finder en god harmonisk rytme. Jeg har en drøm om, at tage det ultimative billede af dem, når de "slippes løs"/starter, for dét er et fascinerende syn.

Der bliver kæmpet om rangfølge og hieraki, og det giver røde ører og såret stolthed. Godt man har en kone, der bakker en op!

Jeg har lagt flere billeder fra dagens hundeslædetur ind i mit vinteralbum

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det da lækkert og indbydende ud, det er lige til at blive misundelig over, jeg kan godt forstå hvor herligt det må være at glide hen over sneen med udsigt til de smukke hunde foran alt det andet flotte.
    Sus

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe

    Dejlige billeder du har fået taget af turen med hundeslæde :-)
    Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men det ser enormt hyggeligt ud. Dejligt afstressende...

    SvarSlet
  3. Fuldstændig fabelagtige billeder fra slædeturen.
    Det virker som noget man bør satse på at prøve mindst én gang i sit liv - og helst flere!!

    KH Vivian

    SvarSlet
  4. Jeg har en vittighedstegning, hvor man foran hundespandet ser en papkasse, der skjuler en kat i line. Teksten går på, at slædeføreren beder en kammerat om at fjerne kassen. Den er sjov, men jeg vidste nok, at der ikke behøves lokkemiddel for at få gang i hundene ;-)

    Som altid dejlige og flotte billeder, du har taget...

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.