lørdag den 23. februar 2008

Drueeffekt

Efter en dejlig aften iført mine nye røde sko i går, hvor vi fik dejlig, god mad og en masse pressede druer på flaske, kunne pigerne og jeg i dag ved middagstid vinke farvel til Jan, der tog på en lille slædetur med een af sine venner. Det bliver spændende at høre i morgen, hvordan turen er gået. Solen skinnede bedragerisk fra en blå himmel..bedragerisk, fordi man umiddelbart skulle tro, at der var dejligt varmt, men temperaturen er igen sneget sig under de 20 frostgrader og da det blæste en smule, føltes det endnu koldere. De må have haft den kolde vind direkte ind i ansigtet hele vejen, de stakler. Set fra bilen, så byen og naturen smuk ud. Efter at have sat pigerne af til deres taekwon-do træning, kørte Lena og jeg en tur i bilen. En måge lod sig tålmodigt forevige, og mens vi sad og sang:"hvide måge" for den, fløj en stor flot havørn forbi snuden af os. Der blev sagt både "$€&dafjuabx%aHmffada" og andre bandeord, for da jeg endelig fik fisket kameraet op, tændt og sigtet, var den landet ovre på den anden side i fjeldet og svingede sig ikke op på sine enorme vinger igen (ikke mens vi sad og ventede, og vi ventede ellers længe) Heldigvis kunne jeg så fotografere en lille kutter, der dukkede malerisk ud af sørøgen. For at dulme eftervirkningerne af gårsdagens druedrik, kørte vi op på Sømandshjemmet og fik kaffe og pomfritter.Som de dog kan dulme! Og så var der jo tid til at hente pigerne fra træning igen. Jeg håber ikke at der er alt for koldt derude, Jan!? Og jeg håber at du nyder stilheden, storheden og den enorme skønhed i vinterlandskabet langt væk fra civilisationen. Jeg vil lave mig en varm kop grøn te, svøbe fødderne i et vattæppe i sofaen, mens jeg zapper på tv-et i aften og nyder pigernes pludren, bladren i blade og bøger, småskænderierne og varmen fra de tændte radiatorer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.