fredag den 30. december 2011

Krav på en krave og luksustilbehør til mine strømpepinde

Jeg troede, at jeg havde strikket det sidste stykke strik for i år, men i går aftes kom jeg til at kede mig.

Intet at strikke på og det eneste at give sig til var køkkenskabe, der trænger til at blive vasket.

 

Køkkenskabs-rengøring i juleferien? NUL.

 

Så fandt jeg et nøgle sort Drops Karisma frem og strikkede en løs krave efter gehør.. jeg har nemlig set nede i strikbutikken de lækreste kraver og tænkte, at det kunne jeg vel selv lave.

hd

Da jeg kom til pyntningen måtte jeg dog give tabt.

påsyet

Dem nede i forretningen er med indfiltet pynt og det kunne jeg altså ikke få til at lykkedes, så jeg har syet min pynt på, som iøvrigt er cocoon garn, som jeg har klippet lidt til.

Måske det også handler om, at det er ren ny uld, som ikke lader sig filte så let?

 

Nu har jeg noget varmt pynt, som varmer skulderne og jeg laver helt sikkert nogle flere kraver med noget andet pynt senere.. en dag, hvor alternativet er køkkenskabs-rengøring eller gulvvask.

Jeg fx. se kraven med frynser, med perler, med franske knuder og …

prøve

Og for en gangs skyld var jeg en anelse forudseende og skrev ned undervejs med maskeantal og udtagninger, så det hele kan gøres om, når tid, lyst og behov er til det.

 

Og så synes jeg lige du skal se, hvad min far har lavet til mig:

En strømpepindeholder i moskushorn og træ fra en gammel gevær-kolbe.

Den er bare så flot, så flot og billedet yder slet ikke holderen retfærdighed.

Jeg er altså bare så heldig, som nogen kan være!

nyestrømpepindeholdere

3 kommentarer:

  1. Det er en filte nål du skal bruge til at indfilte uld, den har hak langs siderne og få mærkeligt nok ulden til at sætte sig fast. Hvis du ikke kan finde een, så sig til.
    Fin krave.
    God nytår.

    SvarSlet
  2. Skøn krave. Og god ide :0)
    Det er utrolig lækkert lige at have en lille ting til at have over skulderne. Det behøver jo ikke altid være store sjaler. Jeg benytter ofte min "poncho" ( mønster fra Arnica)i tynd moskus. Har også strikket den i andre garner. Fordelen ved en lille krave/lille poncho hos mig er, at jeg kan bevæge sig uden mine små dagplejebørn bliver viklet ind i mit strikkede tilbehør :0)
    Fantastisk smukke pindeholdere.

    SvarSlet
  3. Lea: Jeg har fluks bestilt et sæt med filtenåle, men havde selvfølgelig ikke tålmodighed til at vente til de kom, så jeg lånte af min gode kollega, som havde. TUSIND TAK FOR TIPPET og jeg skal lige få fotograferet igen, så du kan se resultatet. Det reddede da lige min krave, at du skrev en kommentar. Hurra for blogverdenen, internettet og kvinder, som dig, der deler ud af viden og erfaring.

    Susanne: jeg har også strikket en lille poncho efter opskrift fra Arnica http://dortheivalo.blogspot.com/2010/04/scilla-cape.html, men jeg har aldrig fået den brugt. Det er nogle flotte, unikke strømpepindeholdere, som min far lige lavede til mig.. og så med træ fra et gammelt gevær-skæfte.. det var da sjovt

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.