tirsdag den 25. november 2008

Ægte solstråler i november

Dagen har sådan set været let nok i sig selv. Jeg har stadig kun 1 elev, så vi kunne hægte os på en anden (special) klasse, der skulle bage, og det gik fint og let. Solen tittede frem og kastede kolde stråler ud over den glimtende, hvide og nyfaldne kolde sne. Dens stråler var dog tiltrængte og selvom jeg troligt sidder foran powerday-light lysterapilampen hvert frikvarter, er der altså bare intet i verden, der kan slå den ægte vare uanset at den ægte vare kun er et stref af sig selv. Og heldig var jeg også, at jeg kunne nå ud i godt en ½ time og se og mærke de rigtige stråler og nyde synet af solen der lige var oppe og runde horisonten, inden den igen sank vintertræt ned i havet.. Jo, jeg nåede skam at hilse både på og af, og gjorde det møde, som jeg deltog i senere på dagen lidt, men også kun lidt lettere. Jeg er altså bare ikke skabt til møder! Og mødet var sådan set det eneste ved dagen i dag, der ikke var let og ligetil. (Og valgresultaterne bliver heller ikke lette at bære, men som een af mine bekendte sagde i aften:" Først om ti år kan vi se og mærke, hvem der vandt; Nej eller Ja-stemmerne") Om det var de dårlige vibrationer fra mødet jeg trak med hjem, ved jeg ikke, men jeg fik strikket mine ærmer i min næsten færdige sweater/bluse skævt, så nu kan jeg hygge mig med at strikke baglæns mens jeg ser min / vores nyindkøbte dvd med "klovn"...så er jeg også fri for at se de nedslående resultater fra valget i dag... Så ved I hvad Jeg stemte! Håber at I nyder udsigten fra min arbejdsplads med solstrej og åben himmel, ligeså meget som jeg nød udsigten i dag. De fleste billeder fra skolen, er dog inden strålerne nåede helt frem til nordsiden, men kan I mærke dem?Og I skal da lige have et billede af et herligt hundehoved/ansigt, som jeg mødte i søndags. Herligt udtryksfuldt ansigt! (Og tak til Merete i Itilleq for dine dejlige rosende ord på FB. Jeg ved, du læser med her og jeg vender tilbage til dig)

2 kommentarer:

  1. Nøøøj. Mine næsehår er helt stive af frost bare ved at kigge på billederne. Det ser rigtig koldt ud. Det er nu også meget koldt her i DK men jeg er spændt på kulden derhjemme.
    Der er vist kun 21 dage igen.

    SvarSlet
  2. Dudi, du skal ihvertfald have et par tykke sokker med og en varm undertrøje. Jeg fryser.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.