onsdag den 15. marts 2023

Gamle oplevelser krydret med læring

Fra efteråret 2020 og frem til sidste forår, var jeg på nogle kursusmoduler i ledelse.

Vi var så heldige at vi udover at nogle kursusmodulerne blev afholdt her i Sisimiut, blev nogle af dem også afholdt i både Kangerlussuaq og Maniitsoq.

Det var nogle hektiske og lange dage, men vi fik også en smule fri i dagtimerne hvor der var dagslys og jeg var ikke sen til at spurte ud med mit kamera for at finde noget fotografer-bart.

Dengang boede min ældste, Simon stadig i Kangerlussuaq og han havde mulighed for at låne en bil og var så flink til at køre sin mor omkring.

Kangerlussuaq er et fantastisk sted og især, hvis man har mulighed for i ro og mag, udforske området, se sig omkring og gå på opdagelse.

Simon havde jo boet i Kangerlussuaq i mange år og kendte næsten hver en sten derinde og kunne derfor køre mig de sjove steder hen.

Jeg nåede jo at blive helt betaget af området derinde og begyndte at drømme om at både finde arbejde derinde, bolig og flytte alt mit habengut derind.

Man bliver jo let betaget, når man får fremvist stedets smukkeste sider.

Der er et rigt dyreliv i Kangerlussuaq og man skal nærmest bare træde ud af døren for at støde på rensdyr moskus, harer og ryper.









Hvis der ikke er så meget jeg også gerne ville, ville jeg tage ind til Kangerlussuaq noget oftere, men på den anden side, så er Simon jo flyttet til Nuuk og er ikke længere at finde i Kangerlussuaq, så noget af stedets charme er jo væk i mine øjne, men det ændrer jo ikke ved de fine minder som han var med til at give mig.

En anden ting, som jeg stadig har siddende i hukommelsen er at man kan komme rigtigt langt med lederkurser og lederuddannelser, men meget ofte er det en medfødt egenskab, som gør en god og troværdig leder, hvis nogen skulle finde på at spørge mig.



Jeg er mig meget bevidst om, at jeg er trinleder; en slags mellemleder uden nogen form for personaleansvar, men dog stadig med et ansvar og jeg forsøger at gøre det godt, mens jeg sidder i stolen.


Hvis du har mulighed for at komme til Kangerlussuaq i en lille uges tid, burde du give dig selv den oplevelse, men sørg for at have et sted at overnatte og få arrangeret de oplevelsesture du vil ud på, på forhånd, for der er rift og både overnatning og oplevelsesturene.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.