tirsdag den 10. maj 2016

Tåge og smeltende sne

Nå, men heldigvis smelter den der lille halve meter sne, som faldt natten til i går, jo ganske hurtigt, til min store fornøjelse.

Al den sne, som smelter, afgiver jo en masse fugt og det er ret dekorativt, hvis ellers der ikke var så rodet under den sne, som smelter, men det er det sædvanlige problem heroppe: at blæsten / efterårsstormene hvirvler affald fra dumpen rundt i hele byen.. Alt det affald, som ikke når at blive brændt af i forbrændingsanlægget.
Ydermere roder folk jo vanvittigt udenfor deres huse og jeg ville, hvis jeg havde noget at skulle have sagt, lave en konkurrence i byen hvert år, hvor det hus/blik/ område i byen, som var flottest, vandt en god præmie og oveni give bøder til de husejere, som ikke kunne finde ud af at rydde op og udvise en rimelig orden og få ryddet op på deres regning, men jeg har ikke så meget at skulle have sagt og bestemte jeg forøvrigt noget som helst, var jeg jo selv forpligtiget og det er nok det, som er galt her i byen!?

Men jeg krummer tæer og skammer mig, når jeg kører en tur rundt i byen og ser alt det rod og ser, hvordan folk tilsyneladende er bedøvende ligeglade med, hvordan der ser ud omkring deres boliger og hvordan, der ser ud i byen og jeg ærgrer mig, for jeg er tvunget til også at se på deres rod; om jeg vil det eller ej og endnu mere pinligt er det, når vi forsøger at sælge vores land til turister for landet storslåede skønhed og vi så fremviser alle de små lossepladser som vores bolig- udenomsarealer ligner!

Nå, men tågen langs med fjeldsiderne er fin og dampen fra den smeltende sne er fascinerende og jeg skal vel i grunden bare nyde de der små naturoplevelser, som det jo er. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.