søndag den 20. oktober 2013

Torskeregn

I går besluttede vi at prøve at sejle en anden vej, nemlig mod syd og vi tænkte at det kunne være godt at få lidt rødfisk med hjem i fryseren, men vi nåede knap fjordmundingen syd for os før vi vendte om pga en god østenvind, som ville have gjort det til en lidt for livlig vippestund, hvis vi var sejlet videre, så vi vendte jollen og sejlede op i 2.fjord/Kangerluaarsuk ungalleq, men der var strømmen for stærk, så vi drev med flere knob i timen og fiskelinen stod vandret ud, så vi sejlede næsten hjem og fiskede ud for Anoritooq, som ligger nord for byen og før den første / sidste runding inden byen.

Jeg håbede måske lidt at jeg ville fange en helleflynder, men der var mange torsk og skulle der have været en enkelt helleflynder dernede i dybet ville den ikke have haft en chance for at bide på krogen; for der sad hele tiden en torsk på.

Vi sejlede hjem igen og på vej hjem, delte jeg torsk ud til højre og venstre, ringede rundt til alle, som tidligere har ytret ønske om at få en friskfanget torsk og de sidste i kurvene,

1

filetterede jeg og gav de færdige filetter væk, som vi så er inviteret på fiskefrikadeller på i aften.

 

23

7 kommentarer:

  1. Skønne billeder - som sædvanlig........ Ja, her er der desværre sjældent/aldrig torskeregn, men nu er misundelse jo en grim ting, så det er jeg bestemt ikke eller noget.........

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er rigtig mange torsk lige for tiden her omkring og det tager ikke mange halve timer at få fisket de torsk op, som man har brug for..

      Slet
  2. Total misundelig!
    Elsker fisk og friskfanget er bare bedst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Friskfanget fisk er altså også bare bedre.. og jeg kan være lidt misundelig over alle jeres friske grøntsager, som ville have passet godt til fisken :-)

      Slet
  3. Havde jeg været i nærheden, så ville jeg gerne have en friskfanget torsk! - Herlig fortælling og herlige billeder - igen. - Et fantastisk coverbillede, som nu sidder først på bloggen. Det må du kunne vinde med - igen! - Det er SÅ smukt. Kærlig hilsen til jer alle. Faster K.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du skulle have fået så mange torsk, som du orkede at slæbe med hjem, Faster K.

      Slet
  4. Knus Dorte.. Jeg ville slæbe som en sindssyg! - Glæder os til Jensens besøg onsdag! Hils. Faster K.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.