fredag den 31. maj 2013

Kjole med snoningsliv og Wilma-vest

Min søster fik sin kjole og hun kunne heldigvis passe den.

Jeg skriver heldigvis, for det er altså kedeligt strik, selvom resultatet er rigtigt flot.

Jeg fik ikke fotograferet min søster iført kjolen og det kan ærgre mig, for den gør sig overhovedet ikke og kommer overhovedet ikke til sin ret, som den hænger der på den opblæste bøjle.

kjole

Skulle jeg nogensinde få lyst til at eje kjolen i et andet garn, ville jeg helt klart vælge det samme garn, som min søster kjole er strikket i.

Hun har købt det i garnudsalg og det består af uld og silke.

Jeg har virkelig nydt at strikke med garnet og efter vask blev det kun endnu mere lækkert.

Der er brugt 267 gram af Blackhill uld og silke garnet i str. XL og jeg har fulgt opskriften til punkt og prikke.

Opskriften har Lene Randorff begået og den er let og ligetil.

tajle

 

 

 

Jeg har også fået strikket endnu en Wilma vest, som Lene Holme Samsøe har designet.

Garnet var noget underligt garn, som består af 50% uld og 50%akryl og som jeg købt for 5 kr. pr nøgle engang til noget udsalg.

Det hedder Red Heart Romy

Det er skam blødt og behageligt at røre ved, men jeg kunne mærke akrylen, når den gled hen over strikkepinden.

Jeg har brugt 179 gram til vesten, så den har kostet mig under en 20 at strikke og så vælger jeg at tænke at jeg har øvet mig i at strikke næsten gratis og forhåbentligt er blevet bedre til at strikke snoninger.

wilmavest

 

 

Lige nu er jeg i fuld gang med en Cecilie fra Lene Holme Samsøe strikkebog: “mere feminin strik”. Indtil nu har den været virkelig hyggelig at strikke, men jeg er lidt nervøs over størrelsen og om den bliver for vid til mig.

Garnet er utroligt lækkert at strikke med til trods for at det fnulre helt vildt.

Det er Angora baby 70% med 20 Lambswool og 20% polyamid.

Det er noget garn, som jeg fik en ven til at købe for mig, også i Garnudsalg, da der var udsalg for et par uger siden og som min søster Dudi havde med op til mig og faktisk gruer jeg lidt for, når blusen er færdig, ligesom når man får afsluttet en god bog og ville ønske at den var lidt længere

2 kommentarer:

  1. Fin kjole og fin vest - de snoninger ser da lotte ud! Må indrømme, at jeg er ret vild med uld/silken fra Garnudsalg :-)

    SvarSlet
  2. Hej Dortheivalo
    Findes opskriften på den fine "kedelige" kjole i en bog ?
    Det ser ud som godt TV strik....noget af det.
    Dejlig model og dejligt garn.
    Mange hilsener
    Ingrid
    Samsø

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.