søndag den 22. januar 2012

Uldklump på 4 ben

Jan har været ude og køre hundeslæde både i går og i dag.

Han siger, at det går meget godt.

Jeg kan ikke udtale mig, for jeg har ikke været med.

Jeg er simpelthen for kuldskær for øjeblikket og er bange for, at jeg vil fryse fast til slæden og først tø op igen engang til juni- om nogensinde.

Det afholder mig dog ikke fra, at tage ned og hilse på hundene, når Jan alligevel står dernede.

nymodel

 

Og indrømmet: Hvalpen er også ualmindelig tiltrækkende.

Som en magnet, nærmest.

Den er begyndt, at spise lidt fast føde, men dufter stadig en anelse af hvalp.

Der er ikke meget som dufter ligeså godt som nyfødte menneske-børn… og bittesmå hundehvalpe.

enehvalp

hvalpeduft

hvalpeglæde

 

Hvalpens mor skal man ikke forsøge, at bide skeer med.

Bare nogen af de andre hunde kigger på hvalpen knurrer hun og viser tænder.

Og sikke nogle tænder!

 

 

Jeg kom til at kigge nærmere på hende i dag, mens hun meget kontant fortalte de andre, at de bare kunne holde sig væk.

 

De tænder ser da mildest talt ikke særligt, hverken sunde eller pæne ud.

 

Tæven er een, som vi har lånt drægtig, da vores to tæver ikke bliver drægtige og vi ringede derfor for at høre, hvor gammel hun er.

Ejeren mente, at hun er ihvertfald 7-8 år.

zendium

colgate

Uanset tændernes tilstand er hun dog en god mor, som giver klar besked om, hvor meget man må kigge på hendes unge

aquafresh

komikkenær

men model for tandpasta bliver hun ikke uden et par besøg hos en god tandlæge.

5 kommentarer:

  1. Jeg er enig. Det er ikke Colgate hun bruger :-) Den er virkelig bedårende, bare synd at de vokser så hurtigt.

    SvarSlet
  2. Uarkkk... de taender ser sgi da uhyggelige ud, men for hulen hvor er hundene da bare skoenne. :)

    SvarSlet
  3. Og jeg siger tusind tak for hundeslædeturen med Jan, det var en dejlig tur, ja Jan, han tør godt tage sin svigermor ud i ødemarken - når han en gang for brug for en ballast igen, så er jeg klar
    KH mor

    SvarSlet
  4. Fantastiska bilder på hur mödrar kan bli till tigrar om man kommer för nära deras barn.
    Men valpen är så söt och man vill bara kela med honom.

    SvarSlet
  5. Pia: Hvalpen er så nuttet og jeg tvivler ikke et sekund på, at moderen ville bide hårdt fra sig for at forsvare hvalpen.. uanset tændernes tilstand :-)

    Tina: Jeg har aldrig set så dårlige tænder på en (grønlandsk slæde-) hund før og hvad årsagen er, ved jeg ikke, men du har ret, at hvalpen er nuser

    Ruta Ett: Hun var en bjørn, en tiger, bare nogen skævede over til hvalpen og sådan skal det jo også være. Vi passer jo på vores afkom med alle de våben vi nu har ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.