søndag den 15. januar 2012

Lidt om alt og ingenting

Det har blæst stort set hele ugen.

I grunden kan jeg være ligeglad, for jeg arbejder jo ikke udenfor, skal ikke ud og rejse (øv) og kan køre bil til og fra de aktiviteter, som jeg skal til (arbejde og indkøb), men hvor ville det være dejligt at se lidt mere dagslys og måske endda kunne være ude i det.

 

I dag var solen lidt fremme og snefygningen ser altså flot ud i modlys/sollys.

Dét måtte Jan og jeg forsøge, at forevige

jfygning

I morges var der et flot, spændende lys, men det var svært at fotografere det

modsyd

Så kunne jeg da også bare forsøge mig med snefygningen og modlyset.

Billedet er taget lige udenfor vores hus ved siden af vores skur og jeg kan selv godt lide det.

snefygning

Ud mod lufthavnen på vejen kom der indimellem også nogle kraftige vindstød, som blæste sneen afsted.

Det afholdt ikke de mennesker, som havde valgt sig en gåtur i modsætning til vores magelige køretur i at fortsætte gåturen.

påvejen

De institutioner, som stadig er dansk-ejede flager med det danske flag, Dannebrog. Det er nok ikke så tit, at Dannebrog står i en heftig snefygning som her?

anstalten

modbyen

I Ilulissat døjer de med mågerne, som er sultne. Her i byen er de vist også sultne. Der er ihvertfald mange af dem i og omkring byen.

På havnen på isen var mågerne igang med at spise een af deres egne.

Skroget var pillet helt rent og der var kun vingefjerne tilbage.

måge

Inderhavnen er frosset til og jollerne ligger på land. (Gad vide om du kan se dette fine billede, som Mads har taget og lagt på facebook?)

havnen

 

Jeg øver mig i lille dybde-skarphed og stille rigtigt skarpt. Der skal øves en hel del.

fortøjring

 

 

Og så tog jeg et billede af disse måger i løbet af ugen.

Jeg synes, at det er lidt sjovt, som de ligger på rad og række midt på snescooter og hundeslædesporet og foran en masse lænkede hunde.

pårække

5 kommentarer:

  1. Jeg tror, det er i Qaqortoq ( i sydgrønland) de har problemer med mågerne. Jeg er i hvert fald mega træt at det ustabile vejr- jeg mister lysten til at komme ud og gå mig tur osv. I dag skulle jeg også havde været til 50 års fødselsdag - men opgav det.
    Godnat og KH
    mor

    SvarSlet
  2. De har problemer med især måger i Ilulissat omkring fiskefabrikkerne. Så store problemer, at mågerne nu er begyndt at "gå til angreb" på arbejderne. Følger du linket kan du læse om det

    SvarSlet
  3. Flotte billeder fra et sted i verden, jeg godt gad besøge! Tak for dem :)

    SvarSlet
  4. Svit: velbekomme og håber for dig at du engang kommer herop og oplever det hele ved selvsyn

    SvarSlet
  5. Meget smukke billeder af noget ret så væmmeligt vejr.
    Det ligner næsten, at mågerne strejker i sporet ;)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.